بلینکن با نتانیاهو دیدار کرد
بلینکن با نتانیاهو دیدار کرد

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگوی امروز او با وزیر خارجه آمریکا درباره جنگ غزه را طولانی و جامع توصیف کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ شبکه سی‌ان‌ان به نقل از جمعی از خبرنگاران که وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن را در سفر به فلسطین اشغالی همراهی می‌کنند، خبر داد که او امروز چهارشنبه با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و در جلسه‌ای بدون حضور خبرنگاران گفت‌وگو کرد.
به گزارش تایمز اسرائیل، دفتر نتانیاهو جزئیات این دیدار را که در قدس اشغالی انجام شد، منتشر نکرد اما گفت‌وگوها را طولانی و جامع توصیف کرد.
در میانه افزایش فشارهای بین‌المللی و داخلی به دولت آمریکا برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه، بلینکن برای پنجمین بار از آغاز درگیری‌ها به فلسطین اشغالی سفر کرده است.
خبرگزاری فرانسه بامداد چهارشنبه گزارش داد که بلینکن قصد دارد درباره توافق پیشنهادی مبادله اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس و توقف درگیری‌ها در نوار غزه با مقامات تل‌آویو گفت‌وگو کند. او همچنین قرار است به کرانه باختری سفر کند.
طبق گزارش رسانه‌های اسرائیل، بلینکن مشغول دیدار با دستیاران نتانیاهو و کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شامل وزیر جنگ یوآو گالانت، وزیر امور راهبردی ران درمر، مشاور امنیت داخلی تزاچی هانگبی، رئیس موساد دیوید بارنیا، رئیس شین بت رونن بار، مشاور نظامی نتانیاهو آوی گیل و سایر مقام‌های تل‌آویو است. رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل هرزی هالوی هم حضور دارد. بلینکن همچنین قرار است با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کند. 
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه خبر داد که واشنگتن پاسخ جنبش حماس به چارچوب توافق پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه و آزادی اُسرا را دریافت کرده است.
مذاکره‌کنندگان صهیونیست، آمریکایی، مصری و قطری اخیرا در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای صهیونیست نزد به توافق رسیدند؛ طرحی که وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرد.
حماس با اشاره به اینکه پس از رایزنی با سایر گروه‌های مقاومت، به این پیشنهاد پاسخ داده است، گفت: ما با این پیشنهاد برخورد مثبتی داریم؛ به نحوی که شامل آتش‌بس فراگیر و کامل و پایان بخشیدن به حمله به ملت ما باشد». 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]