توسعه روابط مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران و روسیه
توسعه روابط مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران و روسیه

معاون وزیر توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه که در همایش بین‌المللی مناطق ویژه اقتصادی که در لیپتسک روسیه در حال برگزاری است حضور داشت، با حجت الله عبدالملکی دیدار کرد.

به گزارش بازار، معاون وزیر توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه در این دیدار دو جانبه با حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: برای بهره‌برداری عملی از ظرفیت‌های بالقوه دو کشور، به خصوص در زمینه کریدور شمال به جنوب، باید روابط مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دو کشور توسعه یابد.

دیمتری واخروکوف ضمن اشاره به در پیش رو بودن دو اجلاس مهم کشورهای حاشیه دریای خزر و کمیسیون مشترک ایران و روسیه از لزوم ارتقاء همکاری‌های بین دو کشور سخن گفت.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور نیز با بیان دیدارهای روسای جمهور دو کشور و نظر مثبت آنان بر افزایش تعاملات دو جانبه، گفت: یکی از مفاد اصلی افزایش تعاملات بین ایران و روسیه، در حوزه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.
حجت الله عبدالملکی افزود: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، به عنوان اعضای تیم ملی اقتصاد بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران، آماده هرگونه همکاری در صورت تامین منافع ملی ایران هستند.

عبدالملکی، به دعوت وزارت توسعه اقتصادی روسیه و به منظور شرکت در «همایش بین المللی سرمایه گذاری مناطق ویژه اقتصادی»، به این کشور سفر کرد.

بر اساس این گزارش همچنین، حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری _صنعتی و ویژه اقتصادی در سفر به کشور روسیه با ایگور آرتامونوف استاندار استان لیپتسک این کشور دیدار گفتگو کرد.

استاندار استان لیپتسک در این دیدار ضمن معرفی منطقه ویژه اقتصادی لیپتسک، توضیحاتی در خصوص ظرفیت‌ها و مزیت های حوزه اقتصادی این منطقه ویژه اقتصادی ارائه داد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران، پیشنهاد کرد همکاری بیشتری بین مناطق متناظر دو کشور ایران و روسیه صورت پذیرد.

حجت الله عبدالملکی، از مقامات استان لیپتسک دعوت کرد برای بازدید از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به ایران سفر کنند.

عبدالملکی در ادامه پیشنهاد داد سرمایه گذاران استان لیپتسک در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران برای انجام سرمایه گذاری مستقیم یا مشارکتی با سرمایه گذاران ایرانی حضور پیدا کنند.

وی در ادامه از امضای تفاهم نامه خواهر خواندگی بین منطقه ویژه اقتصادی لیپتسک و یکی از مناطق آزاد جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک خبر داد.

منطقه ویژه اقتصادی لیپتسک، یکی از ۵۰ منطقه ویژه اقتصادی کشور روسیه است که سال گذشته براساس ارزیابی وزارت توسعه اقتصادی برترین منطقه ویژه اقتصادی این کشور شناخته شد.

«همایش بین المللی سرمایه گذاری مناطق ویژه اقتصادی» با حضور مدیران همه مناطق ویژه اقتصادی و مقامات وزارت توسعه اقتصادی کشور روسیه برگزار شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]