به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در پس از دیدار غیررسمی وزرای خارجه این اتحادیه در عمان در یک نشست خبری گفت: هر نوع حمله‌ای به غیرنظامیان را محکوم کرده و خواستار رعایت قوانین بین‌المللی هستیم. این دیپلمات ارشد اروپایی ادامه داد: رعایت قوانین یعنی اینکه غیرنظامیان […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در پس از دیدار غیررسمی وزرای خارجه این اتحادیه در عمان در یک نشست خبری گفت: هر نوع حمله‌ای به غیرنظامیان را محکوم کرده و خواستار رعایت قوانین بین‌المللی هستیم.

این دیپلمات ارشد اروپایی ادامه داد: رعایت قوانین یعنی اینکه غیرنظامیان غزه نباید از آب، غذا یا برق محروم باشند.

در روز دوشنبه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور «محاصره کامل» نوار غزه را داد که با قطع برق، آب و محموله‌های غذایی همراه بود. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل امروز گزارش داد که تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی برای قطع آب نوار غزه بر زندگی ۶۱۰ هزار تن اثر گذاشته و می‌تواند به کمبود حاد آب در این منطقه منجر شود. همچنین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز این اقدام رژیم صهیونیستی را ناقض قوانین بین‌المللی دانست.

بورل در ادامه اظهارات خود گفت: خواستار بازگشایی کریدورهای انسانی هستیم تا کسانی که در غزه سعی دارند از بمباران رهایی یابند، به این خواسته خود دست یابند.

در پی تشدید درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی، وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز در پایتخت عمان نشست ویژه‌ای برگزار کرده و به بررسی این تحولات پرداختند.
مخالفت وزرای خارجه اتحادیه اروپا با قطع حمایت از فلسطین

بورل در نشست خبری بعد از این نشست ویژه بیان کرد که تقریباً‌ تمامی وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این نشست با قطع همکاری اروپا با تشکیلات خودگردان فلسطین و قطع حمایت‌های مالی مخالفت کردند.

او ضمن تمایز قائل شدن میان حماس، تشکیلات خودگردان فلسطین و مردم فلسطین، گفت: به استثنا دو یا سه کشور، تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با صراحت بیان کردند که همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین باید ادامه داشته باشد و نباید اختلالی در جریان ارسال کمک‌های مالی پیش بیاید. قطع همکاری اروپا با تشکیلات خودگردان فلسطین در این لحظه حساس، یک اشتباه بزرگ است، زیرا این بزرگترین هدیه‌ای است که می‌توانیم به حماس بدهیم!

این دیپلمات ارشد اروپا همچنین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود را دارد، گفت: این کار باید با رعایت قوانین بین‌المللی انجام شود، اما تا اینجا برخی تصمیمات این قوانین را نقض کرده است.

نیروهای مقاومت صبح شنبه با حملات سنگین راکتی و موشکی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار دادند و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، از آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» خبر داد. امروز (سه‌شنبه) در چهارمین روز از عملیات طوفان الاقصی، حملات گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) علیه اشغالگران صهیونیستی ادامه دارد. رژیم صهیونیستی در میان خشن‌ترین حملات هوایی، دریایی و زمینی در چهار روز گذشته، جنگ وحشیانه خود را در نوار غزه عمیق‌تر کرده و صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]