۱۱۰ برنامه شاخص در هفته فرهنگی ری برگزار می‌شود
۱۱۰ برنامه شاخص در هفته فرهنگی ری برگزار می‌شود

فرماندار ویژه شهرستان ری از برگزاری ۱۱۰ برنامه شاخص توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان در هفته فرهنگی ری همزمان با بزرگداشت سالروز میلاد حضرت سیدالکریم(ع) از ۲۲ تا ۲۹ مهر ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، آیین افتتاحیه هفته فرهنگی شهرستان ری بعد از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، مهدی باب الحوائجی فرماندار ویژه شهرستان ری و سایر مدیران و مسؤولان شهرستان ری در آستان مقدس حضرت سیدالکریم(ع) برگزار شد و مسؤولان با اهدای شاخه گل، به زیارت حرم مطهر حضرت سیدالکریم(ع) مشرف شدند.

روز جمعه ۲۸ مهر ماه(مصادف با چهارم جمادی الثانی) سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است و به مناسبت بزرگداشت میلاد حضرت سیدالکریم(ع)، از ۲۲ تا ۲۹ مهر ماه هفته فرهنگی شهرستان ری نامگذاری شده است.

110 برنامه شاخص در هفته فرهنگی ری برگزار می‌شود

 

اجرای ۱۲ برنامه فرهنگی گردشگری

فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم با اشاره به اهمیت شهرستان ری در تمام برهه‌ها و به ویژه در زمان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس اظهار کرد: شهرری توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی شده لذا باید این شهرستان به عنوان قطب فرهنگی در سطح کشور تبدیل شود که نیاز به حرکت و خرد جمعی دارد.

باب الحوائجی با بیان اینکه جنگ امروز جنگ فرهنگی است، گفت: پایه جنگ ترکیبی موضوعات فرهنگی است و لذا باید سبک زندگی خانواده ها مورد توجه قرار گیرد زیرا اگر زیرساخت فرهنگی نداشته باشیم خانواده به سمت و سوی انحطاط خواهد رفت، لذا باید این مکان مقدس به‌عنوان ملجأ فرهنگی برای معرفی فرهنگ ناب اسلامی معرفی شود.

وی با تأکید بر تشکیل دبیرخانه دائمی هفته فرهنگی ری با محوریت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) تصریح کرد: تولیت آستان مقدس اقدامات مؤثری در حوزه فرهنگی رقم زده و با توجه به ظرفیت این آستان می‌توان در ابلاغ، سیاست نویسی و سیاست‌گذاری به‌عنوان قبله تهران اثرگذار بود.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه در هفته فرهنگی شهرستان ری ۱۱۰ برنامه شاخص توسط دستگاه‌ها اجرا خواهد شد، افزود: نامه‌ای به حضرت عبدالعظیم(ع) از برنامه‌هایی است که برای این هفته در نظر گرفته شده و زائران می‌توانند نامه‌های خود را به معاونت فرهنگی تحویل دهند تا از آثار فاخر تجلیل و تبدیل به کتاب شود.

باب الحوائجی با بیان اینکه در این هفته میزبان مردم استان تهران هستیم، خاطرنشان کرد: ۱۲ برنامه فرهنگی گردشگری با موضوع توریسم برگزار می‌شود تا زائران و مسافران با حضور در شهرری از فضائل سیدالکریم بهره معنوی ببرند.

110 برنامه شاخص در هفته فرهنگی ری برگزار می‌شود

110 برنامه شاخص در هفته فرهنگی ری برگزار می‌شود

110 برنامه شاخص در هفته فرهنگی ری برگزار می‌شود

 

پایان پیام/۶۷۰۶۲


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]