نوسان الاکلنگی قیمت سکه / بازار به ثبات می‌رسد؟
نوسان الاکلنگی قیمت سکه / بازار به ثبات می‌رسد؟

قیمت سکه در معاملات پشت‌خطی شنبه شب در مرز مقاومتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید. تکنیکالیست‌ها می‌گویند سکه‌بازان در دومین روز هفته احتمالاً دوباره برای شکست مرز ۲۹ میلیون تومان تلاش خواهند کرد اما اگر موفق نشوند باید منتظر عقب‌نشستن بیشتر قیمت سکه بود.

بازار سکه در اولین روز هفته‌جاری شاهد الاکلنگ قیمت سکه امامی‌ بین کانال ۲۸ و ۲۹ میلیون تومان بود.

فلز گران‌‌بهای داخلی در شروع معاملات نقدی روز شنبه با ضربه صعودی‌ قیمت‌ طلای جهانی به پرواز در آمد و با افزایش ۷۰۰ هزار تومانی‌تا سطح ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالا رفت.

اما، در ادامه معاملات با نوسان کاهشی قیمت دلار،‌ از قدرت سکه‌بازان‌ افزایشی کاسته شد و فلز زرد رنگ داخلی در سراشیبی قرار گرفت و دوباره به کانال ۲۸ میلیون تومان عقب‌نشینی کرد.

در صورتی که هر کانال قیمتی را به ۱۰ پله‌ مساوی تقسیم‌ کنیم،‌ قیمت سکه عصر شنبه بر روی‌ پله هشتم و نهم کانال ۲۸میلیون تومان ایستاد.

همانطور که گفته شد نرخ دلار در بازار آزاد امروز نزولی بود. اسکناس آمریکایی عصر پنجشنبه  هفته گذشته در حدود ۵۱ هزارو ۲۰۰ تومان معامله شد اما در اولین روز هفته جاری یک کانال پایین آمد و حوالی ۵۰ هزار ۹۰۰ تومان معامله شد.

به عقیده بسیاری از تحلیلگران در روز‌های ابتدایی هفته گذشته و همزمان با آغاز درگیری‌های نظامی در منطقه، با مطرح شدن احتمالاتی مبنی بر گسترش این درگیری‌ها در کل منطقه، جو جدیدی از انتظارات تورمی شکل گرفت که باعث رشد بی‌رویه نرخ ارز شد.

اما با گذشت زمان و عدم شرکت ایران در این درگیری‌ها سطح این انتظارات فروکش کرد و نرخ ارز نیز به تبع آن دچار افت شده است. این در حالی است که دیگر بازار‌های جهانی با تداوم یافتن درگیری‌ها در حال واکنش هستند.

به نظر می‌رسد سکه‌بازان با‌توجه به کاهش نرخ دلار در روز‌های اخیر هوشیارتر از قبل عمل می‌کنند و حاضر نیستند به راحتی دست به خرید و فروش هیجانی بزنند. از نظر برخی از معامله‌گران نوسان محدود دلار موجب شده قدرت سکه‌بازان افزایشی کم شود.

با این حال قیمت طلای جهانی در روز‌های اخیر از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور کرده و تا سطح ۱۹۳۰ دلار هم پیشروی کرده است.

برخی از تحلیل‌گران بر این باورند که نااطمینانی‌های اقتصادی و سیاسی از جمله جنگ غزه و در نتیجه آن تغییر فضای انتظاراتی در بازار‌ها می‌تواند قیمت طلا را زودتر از چیزی که انتظار می‌رود به بالای مرز ۲ هزار دلاری برساند.

به عقیده این دسته از فعالان بازار، مرز ۱۹۲۰ دلار یکی از مقاومت‌های مهم فلز زرد در راه رسیدن به مرز ۲ هزار دلاری است.

قیمت سکه در معاملات پشت‌خطی شنبه شب در مرز مقاومتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید. تکنیکالیست‌ها می‌گویند سکه‌بازان در دومین روز هفته احتمالاً دوباره برای شکست مرز ۲۹ میلیون تومان تلاش خواهند کرد و اگر این مرز را فتح کنند احتمال صعودی‌شدن فلز گران‌بهای داخلی تا نیمه کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد.

در غیر این صورت اگر به هر دلیلی زیر پای سکه شل شود ممکن است سکه تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان و به‌تدریج وتا ابتدای کانال یاد شده عقب‌نشینی خواهد کرد.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]