پیش بینی ها درباره ریپل به حقیقت پیوست / وقت خرید است؟
پیش بینی ها درباره ریپل به حقیقت پیوست / وقت خرید است؟

قیمت ریپل در بازه زمانی هفتگی نیز روند صعودی دارد و طی هفته گذشته، ۱۶.۹ درصد افزایش را تجربه کرده است.

بازار داغ ارزهای دیجیتال به رهبری بیت‌کوین، به نفع ریپل (XRP) نیز بوده است. ریپل پس از گذراندن یک روند خنثی طولانی، اکنون شاهد رشد قابل‌توجهی است و رشد دو رقمی قیمت خود را تجربه می‌کند.

بر اساس داده‌های بازار، ریپل روز گذشته بیش از ۹ درصد افزایش قیمت داشت و با عبور از کف ۰.۵۸۷۴ دلار، مقاومت ۰.۶۴ دلار را شکست. با توجه به داده‌های تاریخی، ریپل آخرین بار در دسامبر ۲۰۲۳ به این سطح قیمتی رسیده بود.

قیمت ریپل در بازه زمانی هفتگی نیز روند صعودی دارد و طی هفته گذشته، ۱۶.۹ درصد افزایش را تجربه کرده است.

پس از این عملکرد قابل توجه، چندین تحلیلگر برجسته، یک بازار گاوی را برای ریپل پیش‌بینی می‌کنند. برای مثال، تحلیلگر بازار، دارک دیفندر (Dark Defender) در پست اخیر خود در شبکه اجتماعی X اعلام کرده که هدف ۰.۶۶۴۹ دلاری که برای ریپل تعیین کرده بود، اکنون تقریبا محقق شده است.

این تحلیلگر در ادامه بیان کرده که وضعیت شاخص مکدی (MACD) صعودی است و پس از دستیابی به هدف ۱ دلاری، هدف ۱.۸۸ دلار که از سطوح مهم فیبوناچی است، برای این توکن فعال خواهد شد.

توجه به این نکته مهم است که دارک دیفندر در پست قبلی خود بر اهمیت رسیدن ریپل به ۰.۶۶۴۹ دلار تاکید کرده بود. در آن زمان، ریپل در محدوده قیمت ۰.۵۵ دلار قرار داشت. اکنون هدف اول تقریبا حاصل شده و طبق تحلیل دارک دیفندر، اکنون مسیر برای رسیدن به ۱ دلار و پس از آن، به ۲ دلار هموار شده است.

علاوه بر دارک دیفندر، تحلیلگران دیگری نیز در بحبوحه بازار داغ آلت‌کوین‌ها، قیمت ۲ دلاری را برای ریپل پیش‌بینی کرده‌اند. برای مثال، تحلیلگر برجسته، EGRAG ادعا کرده که ریپل آماده افزایش قیمت ۲۳۷ درصدی و حرکت به سمت هدف ۲ دلار است.

ریپل چیست؟

ریپل لبز (Ripple Labs) یک شرکت بزرگ واقع در سانفرانسیسکو آمریکاست که شبکه ریپل و ارز دیجیتال XRP را توسعه داد و پشتیبانی می‌‌کند. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم، هدف ریپل این نبود که بانک‌ها را از بین ببرد، بلکه این بود که خدمات بانک‌ها را بهتر کند و انتقال بین‌المللی پول را سریع‌تر، ارزان‌تر و غیرمتمرکز‌تر کند. در حقیقت ریپل قصد داشت به نسخه غیرمتمرکز شبکه‌ای مانند سوییفت (SWIFT) تبدیل شود.

ریپل چند محصول گوناگون برای بانک‌ها و مؤسسات مالی طراحی کرده است که فقط یکی از آن‌ها با ارز دیجیتال XRP کار می‌کند. بنابراین، شما وقتی XRP می‌خرید، روی یکی از محصولات شرکت ریپل سرمایه‌گذاری کرده‌اید، نه خود آن.

وقتی مردم نام ریپل را می‌شنوند، بلافاصله فکرشان به‌سمت ارز دیجیتال آن یعنی XRP می‌رود. اما اولین نکته اساسی که باید بدانید این است که ریپل با XRP کمی فرق دارد. در واقع ریپل با سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین یا اتریوم هم تفاوت‌های زیادی دارد.

وقتی ارز دیجیتال اتریوم (ETH) می‌خرید، به این معنی است که روی شبکه اتریوم سرمایه‌گذاری می‌کنید. وقتی ارز دیجیتال (BTC) می‌خرید یعنی روی شبکه بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنید؛ اما وقتی ارز دیجیتال XRP می‌خرید الزاماً روی ریپل سرمایه‌گذاری نکرده‌اید.

البته در بین جامعه ارزهای دیجیتال وقتی نام ریپل به میان می‌آید، منظور همان ارز دیجیتال XRP است؛ اما لازم است بدانیم که این دو مفهوم در حقیقت با یکدیگر متفاوت هستند.

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]