فاجعه در بازار ارز دیجیتال / منتظر تلخ ترین اتفاق باشیم؟
فاجعه در بازار ارز دیجیتال / منتظر تلخ ترین اتفاق باشیم؟

بر اساس گزارشات مختلف، چند تن از مدیران ارشد صرافی هوبی (Huobi) و شرکت ترون توسط پلیس چین دستگیر شده‌اند. به دنبال این اتفاق، برخی از کارمندان هوبی اعلام کردند اخطاری مبنی بر ترک فوری کشور دریافت کرده‌اند.

هشدار: این خبر هنوز تایید نشده است و کاملا غیرموثق است. اما به کاربران اکیدا توصیه می‌شود که با توجه به اتفاقات تلخ گذشته، اگر دارایی در صرافی هوبی دارید، سریعا آن را خارج کنید تا جوانب احتیاط را رعایت کرده باشید.

به نقل از کریپتو پالیتن و بر اساس برخی از گزارشات، وان مینگ (Wan Ming)، مدیر محصول ترون، رین رن (Rain Ren)، مدیر فناوری شبکه ترون، فای وانگ (Fai Wang) مدیر بخش منابع انسانی صرافی هوبی، وانگ هویانیه (Wang Huanye)، مدیر بخش سرور هوبی و ژانگ دا (Zhang Da)، مدیر بخش DevOps از جمله افراد دستگیر شده هستند.

آدام کوکران (Adam Cochran)، تحلیلگر بازار کریپتو در توییتی با استناد به منابع آگاه در بنیاد ترون خاطرنشان کرد مدیران ارشد صرافی هوبی و شرکت ترون به دنبال انتشار شایعاتی مبنی بر راه‌اندازی شرکت‌های صوری دستگیر شده‌اند. کوکران معتقد است چنین اتهاماتی ممکن است در آینده عواقبی را برای جاستین سان به همراه داشته باشد.

به گفته کوکران، در چند وقت اخیر روند خروجی دارایی‌ها از صرافی هوبی شدت گرفته است و می‌توان آن را به تلاش برخی از مدیران این صرافی برای خروج از کشور ارتباط داد. علاوه بر این، در ۴۸ ساعت گذشته و همزمان با دستگیری مدیران صرافی هوبی، نزدیک به ۳۶ میلیون دلار تتر از این صرافی خارج شده است.

کوکران مدعی است وضعیت کنونی صرافی هوبی، تا حدودی به وضعیت پروژه مولتی چین شباهت دارد. چند وقت پیش نیز مدیران ارشد پروژه مولتی چین دستگیر شدند و تیم توسعه این پروژه مدعی شد بخش زیادی از دارایی‌ها، مفقود شده است.

این تحلیلگر در رشته توییتی از کاربران خواست هرچه سریع‌تر دارایی خود را از صرافی هوبی خارج کنند.

کریپتوویزارت (Cryptovizart)، تحلیلگر آنچین نیز در واکنش به رشته توییت کوکران از افزایش خروج اتریوم و تتر از صرافی هوبی خبر داد.

به گفته این تحلیلگر، روند خروج بیت کوین نهنگ‌ها از هوبی نیز نسبت به اوایل ماه جولای (تیر) افزایش یافته است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در ماه مارس از جاستین سان و سه شرکت مربوط به وی با اتهام نقض قوانین اوراق بهادار و عرضه اوراق بهادار ثبت نشده در قالب توکن‌های ترون و بیت تورنت شکایت کرد. علاوه بر این، کمیسیون بورس مدعی شد سان و شرکت‌هایش با واش تریدینگ (تجارت شستشو) بازار ثانویه ترون را دستکاری کرده‌اند. همچنین سان به پرداخت پول به افراد معروف برای تبلیغ ترون و بیت تورنت متهم شده است.

کوکران در ماه جولای مدعی شد تراکنش‌های مشکوکی توسط کیف پول سان صورت گرفته است. از جمله این تراکنش‌ها می‌توان به سوزاندن ۶۲ میلیون دلار استیبل کوین TUSD، برداشت ۵۰ میلیون دلار از صرافی هوبی و واریز ۵۰ میلیون دلار به صرافی بیتفینکس اشاره کرد. این تحلیلگر مدعی است سان با این تراکنش‌ها به دنبال ایجاد یک تعادل موقتی در استیبل کوین TUSD است.

همچنین کوکران معتقد است جاستین سان از صرافی‌هایی مثل پولونیکس و هوبی، به عنوان قلک خود استفاده می‌کند و با استفاده از سپرده‌های مشتریان، از پلتفرم جاست لند (JustLend) وام دریافت می‌کند.

ماجرای افزایش فروش تتر در بازار چیست؟

در حال حاضر، میزان زیادی استیبل کوین تتر در بازار در حال فروش است. کوکران معتقد است این حجم از فروش تتر ممکن است با ورشکستگی احتمالی صرافی هوبی مرتبط باشد. به گفته این تحلیلگر، ظاهرا زمانی که پلیس چین شروع به دستگیری مدیران صرافی هوبی و شرکت ترون کرده، صرافی بایننس بخش زیادی از تترهای خود را به فروش رسانده است.

کوکران معتقد است افزایش فروش تتر چند هفته پس از کاهش مداوم موجودی این استیبل کوین در صرافی هوبی صورت گرفته است. کاهش موجودی تتر هوبی پس از آن آغاز شد که جاستین سان، استیبل کوین جدیدی با نام stUSDT راه‌اندازی کرد. به گفته سان، این استیبل کوین، نسخه‌ای از تتر است که در اوراق قرضه دولتی سرمایه‌گذاری شده و بازدهی ۴.۲۹ درصدی به همراه دارد.

علیرغم ادعای سان، کوکران معتقد است USDT که توسط کاربران در پلتفرم جدید سان برای تبدیل به stUSDT سپرده‌گذاری می‌شود، مستقیما به حساب سان و هوبی واریز می‌شود و هیچ سرمایه‌گذاری با آنها روی اوراق قرضه صورت نمی‌گیرد.

به گفته این تحلیلگر، بخش قابل توجهی از این تترها توسط سان به صرافی بایننس و پلتفرم‌های مختلف دیفای از جمله جاست لند منتقل شده است. همچنین بر اساس اطلاعات، برخلاف گواه اثبات ذخایر هوبی که مدعی است ۶۳۱ میلیون دلار استیبل کوین تتر کاربران را در اختیار دارد، تنها ۹۰ میلیون دلار استیبل کوین USDT و USDC در این صرافی وجود دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]