برج آزادی با نام خرم‌آباد نورپردازی می‌شود
برج آزادی با نام خرم‌آباد نورپردازی می‌شود

شهردار مرکز لرستان گفت: برج آزادی در بیستم اردیبهشت ماه جاری با نام خرم‌آباد نورپردازی خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، داریوش بارانی بیرانوند امروز، هفدهم اردیبهشت ماه در نشست اطلاع رسانی رویدادهای فرهنگی شهرداری خرم‌آباد که با حضور خبرنگاران استان در سالن جلسات شهرداری مرکزی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: امسال اول خردادماه به نام لرستان در تقویم نامگذاری شده و باتوجه به اینکه بیستم اردیبهشت ماه نیز به نام روز خرم‌آباد نامگذاری شده است در این دهه باید یک سری رویدادهای فرهنگی تعریف شود.
وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در روز خرم‌آباد قرار است انجام شود، نورپردازی برج آزادی با نام خرم‌آباد است و در این نورپردازی از ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی این شهر استفاده خواهد شد.
شهردار مرکز لرستان با بیان اینکه استان سرشار از محتواهای فرهنگی، تاریخی و طبیعی است و این ظرفیت در برج آزادی از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ شب نمایش داده خواهد شد، گفت: در این روز و در بخش اول برنامه هویت اصلی لرستان که در موزه‌های دنیاست به نمایش گذاشته خواهد شد.
بارانی بیرانوند افزود: در بخش دوم و در حوزه اجتماعی و فرهنگی لباس فاخر لرستان و گلونی که نماد قوم لر است به نمایش گذاشته می‌شود و در کنار آن نیز فرش لری و آلات موسیقی نیز نمایش داده خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین در حوزه تاریخی و ابنیه‌های تاریخی، قلعه فلک‌الافلاک، مناره آجری، پل ساسانی و سنگ نوشته را نمایش خواهیم داد.
شهردار خرم‌آباد اضافه کرد: همچنین بخشی از معماری مسکونی شهر خرم‌آباد که شامل اورسی‌های«خانه تاریخی آخوند ابو» است نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.
بارانی بیرانوند با بیان اینکه یکی از تریبون‌های مشهور کشورمان برج آزادی است و هدف از نورپردازی برج به نام خرم‌آباد را تقویت شهرت ملی و جهانی این شهر، تقویت اقتصادی مبتنی بر گردشگری شهری، توسعه گردشگری و توریسم و معرفی هویت این شهر و لرستان بیان کرد و یادآور شد: اگر بتوانیم بخشی از هویت شهر خرم‌آباد در حوزه‌های تاریخ و طبیعت به دنیا معرفی کنیم با توجه به اینکه ظرفیت‌های غنی در حوزه‌های تاریخی و طبیعی دارد می‌توان اقتصاد این شهر را دگرگون کرد.
وی گفت: مراسم اصلی روز خرم‌آباد ۲۳ اردیبهشت ماه در محوطه قلعه فلک‌الافلاک و با معرفی و تجلیل از چهره‌های فرهنگی، ورزشی و علمی برگزار خواهد شد.
شهردار خرم‌آباد، برگزاری برنامه سیقافیه و ارکستر سمفونی تهران در محوطه قلعه فلک‌الافلاک به ترتیب در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه را از دیگر برنامه‌های فرهنگی در روز خرم‌آباد بیان کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]