جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 29960
  • 01 اکتبر 2023 - 14:12
  • 168 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بلاتکلیفی دلار تهران بین رشد هرات و کاهش سکه

بلاتکلیفی دلار تهران بین رشد هرات و کاهش سکه
بلاتکلیفی دلار تهران بین رشد هرات و کاهش سکه

اکوایران: از طرفی دلار هرات افزایشی بود و نزول خاصی نداشت و از طرف دیگر قیمت طلا و سکه ریزشی بودند، به عقیده معامله‌گران دلار تهران بین این دو بلاتکلیف مانده است.

به‌گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در روز شنبه در ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان شروع به کار کرد و چندین بار به سمت مقاومت مهم ۴۹ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان حمله کرد اما در شکستن و تثبیت بالای این محدوده ناکام ماند.

قیمت دلار هرات در ادامه با کاهش در پشت‌خط به ۴۹ هزار و ۴۳۰ تومان رسید. در روز شنبه علاوه بر قیمت دلار سلیمانیه دلار تهران هم در زیر قیمت دلار هرات معامله می‌شد – معامله‌گران می‌گفتند بازار تهران بلاتکلیف است. از طرفی دلار هرات افزایشی بود و نزول خاصی نداشت و از طرف دیگر قیمت طلا و سکه در بازار تهران با نگاه به ریزش انس طلای جهانی کاهشی هستند. به عقیده آن‌ها این دو اتفاق در کنار هم دلار نقدی تهران را مردد کرده است.

به خاطر همین معامله‌گران داخل به تعطیلی دولت آمریکا نگاه ویژه دارند. اگر دولت آمریکا تعطیل شود قیمت انس طلا به مدار صعود برمی‌گردد و می‌تواند بازار طلا و سکه را تحت تاثیر قرار دهد.

به عقیده معامله‌گران روند در بازار ارز مشخص است؛ رنج در یک محدوده خاص. اگر قیمت دلار امروز بالای ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان باز شود دوباره می‌تواند مقاومت مهم ۴۹ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان را تست بزند. اما اگر قیمت دلار هرات به زیر ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان برود خرید ندارد و با کاهش می‌تواند کف کانال ۴۹ هزار تومان را تست بزند. در مجموع از نگاه آن‌ها محدوده مشخص قیمت دلار هرات ۴۹ هزار تومان تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان است.

فنی‌ها می‌گویند اگر قیمت دلار هرات بالای مرز مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت بدهد خریدار جدید وارد بازار خواهد شد و امکان ورود قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان در بازار وجود دارد. در مقابل اگر قیمت دلار سطح حمایتی ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان را از دست بدهد، شدت کاهش بیشتر خواهد شد.

از نگاه گروهی از معامله‌گران ریزش سنگین انس طلای جهانی، معادله بازارساز را به هم ریخته است. آن‌ها می‌گویند به همین خاطر بازار دلار از سکه و طلا جدا شد و بازارساز باید چیدمان جدیدی را اجرایی کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سکه تمام رکورددار رشد هفتگی/ سکه گرمی بیشترین زیان را ثبت کرد 10 مه 2024

سکه تمام رکورددار رشد هفتگی/ سکه گرمی بیشترین زیان را ثبت کرد

اکوایران: در رکود هفتگی بازار ارز و طلا سکه امامی رکورددار رشد هفتگی و سکه یک گرمی پرچمدار سقوط شد.

10 مه 2024

رمزارزها بازار طلا را کنترل می‌کنند؟

طلا به وضعیت اقتصاد جهان وابسته است. بسیاری از دولت ها پشتوانه پولی خود را براساس فلزات گرانبها قرار می دهند. اخیرا با رشد نرخ جهانی طلا، بازار کریپتو و بیت کوین شروع به افزایش کرد. یکی از ابزارهایی که آمریکا از آن استفاده می کند که سرمایه گذاران به طلا روی نیاورند، بازار کریپتو […]

نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت 10 مه 2024

نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت

اکوایران: با وجود نوسانات بیت‌کوین در هفته‌های اخیر، کارشناسان نسبت به چشم‌انداز بلندمدت قیمتی این ارز دیجیتال نگاه مثبتی دارند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.