اقتصاد آنلاین – فائزه امین پویا؛ نوشیدنی قالب ایرانی ها در تمام فصول سال چای است . به همین دلیل وسایل آماده سازی آن یکی از مهم ترین لوازمی است که برای خانه خریداری میشود . قوری ، سماور ، کتری ، چای ساز و … همگی باید به گونه ای باشند که یک لیوان […]

اقتصاد آنلاین – فائزه امین پویا؛ نوشیدنی قالب ایرانی ها در تمام فصول سال چای است . به همین دلیل وسایل آماده سازی آن یکی از مهم ترین لوازمی است که برای خانه خریداری میشود . قوری ، سماور ، کتری ، چای ساز و … همگی باید به گونه ای باشند که یک لیوان چای بدون ایراد و با بهترین طعم و رنگ و عطر به شما تحویل دهد . درست است که طعم آب ، نوع سماور و خیلی موارد دیگر ممکن است در طعم و رنگ چای تاثیر گذار باشد اما هیچکدام به اندازه انتخاب یک قوری خوب که به طور مستقیم با چای در ارتباط است مهم نیست .

۱.قوری چینی

قوری چینی از قدیمی ترین ، بهترین و محبوب ترین انواع قوری ها برای دم کردن چای است . در خانه هر کس را که نگاه کنیم بدون شک یک نمونه از این مدل را خواهیم دید . قدیمی تر ها معتقد بودند که دم کردن چای در قوری چینی بهتر است . علت چه بود ؟ این که جنس چینی چون بر روی آن لعاب چینی می آید هیچ تاثیری بر روی طعم و رنگ چای نخواهد گذاشت . مدل های چینی هم مقاومت بالایی دارند و هم اینکه از قیمت مناسبی برخوردارند . علاوه بر آن به راحتی میتوان آن را با مواد سفید کننده و لکه بر شست و دیگر نگران لکه شدن با چای نخواهید بود .

برای خرید قوری چینی در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که سرامیک را به جای چینی به شما ندهند چون سرامیک هم سنگین تر است و هم ارزان قیمت تر و ممکن است بر اثر تغیرات دمایی لعاب آن ترک بخورد . به طور کلی برای خرید قوری چینی و غیر چینی در ادامه این مطلب برایتان راهنمای جامعی را انتخاب کرده ایم که با مطالعه آن نه تنها قوری چینی بلکه هر مدل دیگری را میتوانید به راحتی و بدون دلهره خریداری کنید .

۲.قوری استیل

یکی دیگر از انواع قوری های موجود در بازار قوری های استیل هستند . معمولا از قوری های استیل بیشتر برای آماده کردن چای آتیشی ، برای دم کردن دمنوش هایی که بوی بدی دارند و نمیخواهید درون قوری چای خود آن را دم کنید ، برای جوشاندن برخی از جوشانده های گیاهی بر روی گاز و این چنین کاربرد ها استفاده میشود . اما این مدل برای آماده سازی چای خیلی مناسب نمیباشد زیرا بر روی طعم چای اثر میگذارد و ممکن است کمی طعم و بوی استیل را به چای منتقل کند . اما باید این نکته را بدانید که اگر یک قوری استیل داشته باشید و اگر از نوع ضد زنگ باشند به دلیل مقاومت بالای آن ، مطمئن باشید که دیگر نیاز به نمونه جدید آن ندارید .

در بازار لوازم خانگی قیمت  قوری کتری کی اندتی مبلغ ۸ میلیون تومان است این درحالیست که قیمت قوری کتری پلان مبلغ ۶ میلیون ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم خانگی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار لوازم خانگی ایرانی و خارجی روزانه به سرویس لوازم خانگی در پایگاه خبری اقتصادآنلاین مراجعه نمایید.

قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ها در بازار ممکن است با نرخ امروز بازار متفاوت باشد.

قیمت انواع قوری و کتری برند
برند مدل قیمت / تومان
پاچی MRMR

۱,۲۰۰,۰۰۰

لینس  Mashraba ۳,۹۰۰,۰۰۰
دالتون سوتی

۱,۰۰۰,۰۰۰

کی اند تی ۱۰۲۵ ۸,۰۰۰,۰۰۰
پرنس هوم رزالین ۷,۰۰۰,۰۰۰
پلان ۵۱۸۰

۶,۵۰۰,۰۰۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]