پیش بینی بورس امروز / ضربان بورس کند شد
پیش بینی بورس امروز / ضربان بورس کند شد

بازار در روزی که حجم معاملات پایین آمد، خروج پول برای دومین روز متوالی تکرار شد و شاخص‌ها ریزش کردند. همچنین شاخص کل بورس از نیمه کانال ۲.۱ میلیونی ریزش کرد.

روز گذشته شاخص کل بورس ۹ هزار و ۷۸۴ واحد نزول را تجربه کرد و به رقم ۲ میلیون و ۴۶ هزار و ۱۷۵ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۳ هزار و ۳۴۱ واحد پایین آمد و در رقم ۷۰۲ هزار و ۲۸۷ واحد جا خوش کرد. شاخص کل فرابورس ۹۰ واحد افت داشت و به رقم ۲۵ هزار و ۴۰ رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز کاهش ۳۶۱ واحدی داشت و به سطح ۱۲۶ هزار و ۱۴۱ واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، ۶۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۳۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت تولید کاشی تکسرام (کترام)، شرکت حفاری شمال (حفاری) و شرکت سرمایه گذاری پردیس (پردیس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت افرا نت (افرا)، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب) و شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای فلوله (شرکت لوله و ماشین سازی ایران)، ولصنم (شرکت لیزینگ صنعت و معدن) و تکشا (شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار)، شرکت خمیر مایه رضوی (غمایه) و شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۵۰ نماد صف خرید داشتند و ۴۴ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۴۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۸۳ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۱۶ درصدی به ۳۱۸ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌های بازار ریزش کردند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد افت کرد و با کاهش ۷ درصدی به ۳ هزار و ۹۰۶ میلیارد تومان رسید.

شاخص با جلوداری نمادهای فولاد، شستا و شپنا ریزش کرد. همچنین دیروز باز هم پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۳۱۰ میلیارد تومان بود. نمادهای وبملت، شستا، وسالت، خودرو، غمایه، خساپا، وبصادر، وتجارت، ونوین و کترام بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند.

بدین ترتیب بازار در روزی که حجم معاملات پایین آمد، خروج پول برای دومین روز متوالی تکرار شد و شاخص‌ها ریزش کردند. همچنین شاخص کل بورس از نیمه کانال ۲.۱ میلیونی ریزش کرد. بنابراین تمامی فاکتورهای عملکردی بازار سهام منفی بود تا انتظارات را نسبت به معاملات امروز ریزشی کند.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]