سرنوشت بنیانگذار صرافی بایننس چه می‌شود؟
سرنوشت بنیانگذار صرافی بایننس چه می‌شود؟

ماجرای حقوقی مربوط به بنیانگذار بایننس، چانگ‌پنگ ژائو «CZ»، با فشار وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) برای محدود کردن سفر او تا زمان صدور حکم و استدلال برای محکومیت احتمالی ۱۰ سال زندان، چرخش جدیدی به خود گرفته است.

وکلای وزارت دادگستری آمریکا در اواخر شنبه شب در دادگاه موضع خود را تکرار کردند مبنی بر اینکه ژائو باید تا زمان صدور حکم در ایالات متحده بماند و از سفر به خانه خود در امارات متحده عربی منع شود. این درخواست در واکنشی به تصمیم قاضی برایان سوچیدا است که به CZ اجازه داده بود تا دو هفته قبل از صدور حکم به امارات سفر کند و در آنجا زندگی کند.

وزارت دادگستری از تصمیم قاضی سوچیدا ابراز تعجب کرد و گفت که در بیشتر موارد، متهمی با قد و قامت CZ، با اعتراف به گناه و مواجه شدن با زندان احتمالی، بازداشت می‌شود یا حداقل اجازه خروج از ایالات متحده نمی‌گیرد. وزارت دادگستری همچنین تأکید کرد که ماهیت به هم پیوسته CZ و بایننس، باعث اتهام جنایت علیه CZ به دلیل نقض قانون رازداری بانکی می‌شود. این امر منجر به تسویه حساب ۴.۳ میلیارد دلاری برای این صرافی شد که بزرگ‌ترین جریمه در تاریخ خزانه‌داری ایالات متحده و FinCEN است.

علاوه بر این، وزارت دادگستری ادعا می‌کند که فقدان روابط CZ با ایالات متحده و خانواده و ثروت او که در امارات است، خطر فرار متهم را به همراه دارد. دولت استدلال می‌کند که وضعیت ویژه ژائو به عنوان شهروند امارات متحده عربی، می‌تواند از استرداد او به ایالات متحده جلوگیری کند.

پرونده اخیر دولت در دادگاه نشان داد که علی‌رغم انتظار برای محکومیت ۱۲ تا ۱۸ ماهه، آنها ممکن است درباره زمان محکومیت CZ تا حداکثر ده سال، بحث کنند.

جلسه صدور حکم ژائو برای ۲۳ فوریه ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است؛ اگرچه این تاریخ ممکن است تغییر کند. نتیجه نهایی نامشخص است. اینکه آیا وزارت دادگستری استراتژی‌های بیشتری در آستین دارد یا نه، هنوز مشخص نیست.

در حال حاضر، پس از اینکه ریچارد تنگ، کهنه‌کار باتجربه در اکوسیستم مالی، به عنوان جانشین بنیانگذار بایننس معرفی شده، این صرافی دوران جدیدی را آغاز کرده است.

 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]