جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 33497
  • 14 اکتبر 2023 - 20:13
  • 136 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بازگشت سریع هایما از قله قیمت + جدول محصولات ایران‌خودرو

بازگشت سریع هایما از قله قیمت + جدول محصولات ایران‌خودرو
بازگشت سریع هایما از قله قیمت + جدول محصولات ایران‌خودرو

اکوایران: پرطرفدارهای ایران خودرو امروز با افت شدید و رشد اندک برخی از خودروها در بازار قیمت‌گذاری شدند؛ بازار خودرو از اوایل هفته گذشته شکل نوسانی به خود گرفته بود.

به گزارش اکوایران؛ جنگ اسرائیل و حماس که تنش در منطقه را به همراه داشت، ‌عمده دلیلی است که موجب شد تا بازار خودرو امروز شکل افزایشی به خود گیرد، اما به مرور شاهد بازگشت قیمت در بازار بودیم، به گونه‌ای که برخی از خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفتند و برخی دیگر موضع خود را حفظ کردند.

براساس ارزیابی بازار خودروهای داخلی اولین روز هفته جاری را با افت و رشد قیمت آغاز کرد و در میان پرطرفدارهای ایران‌خودرو «هایما S8» که هفته گذشته چندین بار رکورد رشد قیمت را شکسته بود، امروز ریزش ۴۵ میلیون تومانی را تجربه کرد.

براساس ارزیابی بازار امروز هم دلار شکل کاهشی داشت، افتی که برخی فعالان بازار خودرو کاهش قیمت خودرو در بازار را به آن نسبت می‌دهند.

از سوی دیگر فعالان بازار خودرو معتقدند علاوه بر کاهش نرخ دلار و سایر بازارهای سرمایه، به روز شدن سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی که از اسفند سال گذشته تاکنون به روز نشده بود نیز در کاهش قیمت خودرو اثرگذار بوده است. سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی در جدیدترین بروز رسانی اسامی جدیدی از خودروها را در سامانه بارگذاری کرد.  

امروز و براساس ارزیابی بازار بیشترین کاهش قیمت به «هایما S8» رسید و  «دنا پلاس توربو اتومات AT» هم با افت ۷ میلیونی راهی بازار شد.

اما در میان محصولات ایران خودرو «پژو ۲۰۶ دنده‌ای» و «دنا پلاس ۶ دنده توربو» در بازار رشد ۵ و ۲ میلیون تومانی داشتند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «۲۰۷ پاناروما اتومات»، «هایما S8»، «تارا اتومات V2»، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای»، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتومات AT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو ۲۰۶ دنده‌ای » در بازار ۴۸ میلیون تومان قیمت خورد و پس از چند روز ثبات روند رو به رشد به خود گرفت و افزایش ۵ میلیونی را ثبت کرد و قیمت آن به ۴۸۵ میلیون تومان رسید. اما «هایما S8 پلاس» هفته جاری را با افت ۴۵ میلیونی آغاز کرد و در بازار یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2 » هم در بازار امروز ۷۷۷ میلیون تومان قیمت و افتی ۳ میلیونی در بازار داشت.

اما براساس ارزیابی‌ها می‌توان گفت «دنا پلاس ۶دنده توربو» امروز افزایش ۲ میلیونی داشته و ۷۳۸ میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با قیمت ۸۰۸ میلیون تومان راهی بازار شد و افتی ۷ میلیونی را به خود اختصاص داد. بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «۲۰۷ دنده‌ای» هم ۶۱۴ میلیون تومان قیمت خورد و افتی یک میلیون تومانی داشت.ایران اکو 22

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
فروش فوق العاده این خودرو را از دست ندهید / متقاضیان چهار روز مهلت دارند 09 مه 2024

فروش فوق العاده این خودرو را از دست ندهید / متقاضیان چهار روز مهلت دارند

اکو ایران : کرمان موتور محصول جدید خود را به صورت فروش فوق العاده عرضه می کند.

بیشترین افت قیمت در روز کاهشی به کدام خودرو رسید؟  + جدول 08 مه 2024

بیشترین افت قیمت در روز کاهشی به کدام خودرو رسید؟ + جدول

اکوایران: بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد امروز پرطرفدارهای داخلی روند آرامی را پشت سرگذاشتند. اکثر پرطرفدارهای داخلی روز باثبات، البته کمی کاهشی داشتند.

بازار خودرو با اتفاقی عجیب روبرو شد / احتمال پاکسازی بازار از این محصول محبوب 08 مه 2024

بازار خودرو با اتفاقی عجیب روبرو شد / احتمال پاکسازی بازار از این محصول محبوب

اکو ایران : سازمان ملی استاندارد جلوی شماره گذاری محصول یک خودروساز خصوصی را گرفت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.