بسیاری از اعضای صنف کله پاچه پروانه کسب شان را باطل کرده‌اند!
بسیاری از اعضای صنف کله پاچه پروانه کسب شان را باطل کرده‌اند!

احمدیان، رئیس اتحادیه صنف طباخان تهران می گوید: این روزها فقط در اتحادیه نشسته اند تا به شکایات مردم رسیدگی کنند؛ شکایاتی که معطوف به افزایش قیمت این غذای ایرانی است.

به گزارش بازار، همزمان با رسیدن فصل سرما، بازار کله و پاچه هم داغ شده و استقبال مردم از این خوراکی اصیل ایرانی چشمگیر تر می شود. اگر صبح ها یا هر زمان دیگری از روز از پشت شیشه ها نگاهی به این مغازه ها انداخته باشید جمعیت زیادی را می بینید که این غذای لذیذ را میل می کنند و اشتهای خوردن را در شما هم بر می انگیزند.

امسال اما اتفاق دیگری رخ داده و قرا نیست دیگر شاهد آن جمعیت، بوی مطبوع کله پاچه در میان بخار برخاسته از آن در روزهای سردی باشیم که تداعی گر یکی از نوستالژی های زندگی ما ایرانی هاست.

رئیس اتحادیه طباخان(کله، پاچه و سیرابی طبخ شده و خام) تهران در آخرین وضعیت بازار این صنف می گوید: هنوز مشکل ما حل نشده است. در فصل سرما تقاضای کار این صنف زیاد می شود، کشتارها کم و صنف ما دچار سختی شده است.

احمدیان با تاکید بر اینکه اعضای هم صنفش به سختی کارشان انجام می شود، از ضعف این صنف یاد کرده و بیان می کند: به دلیل مشکلات پیش آمده، بسیاری از اعضای صنف کله پاچه پروانه کسب شان را باطل کرده اند.

رئیس اتحادیه طباخان تهران با اشاره به درماندگی اعضای این صنف توضیح می دهد که این افراد نسبت به وضعیت کنونی صنف خود که امنیت شغلی آن ها را به مخاطره انداخته و همانطور که گفته شد در مواردی منجر به باطل شدن پروانه کسب شان هم شده، اعتراض دارند.

او ادامه می دهد: «قیمت ها آنقدر سرسام آور بالا رفته که هزینه و درآمدها به هم نمی خورند.»

به گفته احمدیان در فصل سرما عرضه و تقاضا با هم همخوانی ندارند. رئیس اتحادیه طباخان تهران در پاسخ به این سوال که چه درخواستی در حال حاضر دارید می گوید: «درخواست خود برای رسیدگی به شرایط را به اتاق اصناف داده ایم و آقای حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران، قول مساعدت داده اند.»

گفتنی ست که اعضای اتحادیه طباخان تهران علاوه بر اتاق اصناف تهران از دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و بهداشت هم تقاضای کمک دارند و پیشنهادات خود را در این خصوص رد و بدل کرده اند.

همانطور که اشاره شد به دلیل نبود و کمبود کشتار و از سوی دیگر واردات گوشت، قیمت ها به صورت روزانه افزایش داشته اند. احمدیان از لفظ سرسام آور برای این افزایش استفاده می کند و می گوید: مغازه دار نمی داند چند بخرد چند بفروشد. از طرف دیگر به گفته او «سازمان حمایت از مصرف کننده دست ما را برای قیمت گذاری بسته و هر کسی قیمت خودش را دارد!»

رئیس اتحادیه صنف طباخان تهران تاکید دارد: این روزها فقط در اتحادیه نشسته تا به شکایات مردم رسیدگی کند. شکایاتی که معطوف به افزایش قیمت این غذای ایرانی است. غذایی که به نظر می رسد در سفره ایرانی ها کمرنگ شده و رفته رفته حذف می شود.

احمدیان می گوید: پیش‌ترها مردم یک روز در میان برای خودن کله پاچه به طباخی ها مراجعه می کردند؛ اما حالا ماهی یکبار هم پیدای‌شان نیست. اگر علت را از آن ها بپرسید به شما خواهند گفت که دیگر بودجه ای برای خرید این غذا نداشته و آن را از سبد غذایی خود حذف کرده اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]