جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 18415
  • 20 آگوست 2023 - 21:12
  • 159 بازدید
  • ۰ دیدگاه

استخراج بیت‌کوین در کدام کشورها می‌صرفد؟

استخراج بیت‌کوین در کدام کشورها می‌صرفد؟
استخراج بیت‌کوین در کدام کشورها می‌صرفد؟

تفاوت قابل توجهی در سراسر جهان در هزینه‌های برق خانگی برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین وجود دارد. طبق داده‌های اخیر، در حالی که تولید یک بیت‌کوین در ایتالیا ۲۰۸۵۶۰ دلار هزینه دارد، در لبنان تقریباً ۷۸۳ برابر ارزان‌تر است.

به گزارش اکوایران، تنها ۶۵ کشور برای ماینرهای انفرادی بیت‌کوین سودآور هستند که این برآورد صرفا بر اساس هزینه‌های برق خانگی است. در این میان، ۳۴ کشور در آسیا هستند، در حالی که تنها پنج کشور به اروپا تعلق می‌گیرد.

بنا بر گزارشی که در پایگاه کوین‌جکو منتشر شده، اروپا ۹ کشور از ۱۰ کشور پرهزینه را برای استخراج بیت‌کوین، بر اساس هزینه برق خانگی، در خود جای داده است.

ماینرهای انفرادی بیت‌کوین سود خود را در تضاد با میانگین جهانی هزینه برق خانگی می‌بینند.

میانگین هزینه برق خانگی برای استخراج ۱ بیت‌کوین ۴۶۲۹۱٫۲۴ دلار است که ۳۵ درصد بیشتر از میانگین قیمت روزانه ۱ بیت‌کوین در جولای ۲۰۲۳ (۳۰۰۹۰٫۰۸ دلار) است.

این گزارش ایتالیا را به عنوان پرهزینه ترین کشور برای استخراج بیت‌کوین خانگی با ۲۰۸۵۶۰ دلار به ازای هر بیت‌کوین معرفی کرد. در زمان انتشار، این نشان می دهد که هزینه استخراج یک بیت کوین در ایتالیا معادل ارزش تقریباً هشت بیت کوین است.

پس از آن اتریش با ۱۸۴۳۵۲ دلار و بلژیک با ۱۷۲۳۸۲ دلار قرار دارند.

ced552aa-6786-49bc-935c-5a6edfebb2ad

در همین حال، نرخ برق خانگی لبنان به ماینرهای فردی این امکان را می‌دهد که تنها با ۲۶۶ دلار یک بیت‌کوین تولید کنند. بر اساس این داده‌ها، این تقریباً ۷۸۳ برابر ارزان‌تر از هزینه استخراج بیت‌کوین در ایتالیا است.

ایران با هزینه تولید ۵۳۲ دلار به ازای هر بیت‌کوین به دنبال آن بود. با این حال، علیرغم قانونی شدن استخراج بیت‌کوین توسط ایران در سال ۲۰۱۹، این کشور از آن زمان تاکنون چندین بار عملیات استخراج رمز ارز را به دلیل فشار بر شبکه‌های انرژی در فصل زمستان ممنوع کرده است.

در ۴ ژانویه، کوین‌تلگراف گزارش داد که حدود ۱۵۰۰۰۰ قطعه تجهیزات ماینینگ کریپتو توسط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال دولتی ایران توقیف شده است.

در ۱۹ آگوست، مدیر عامل بایننس، تصویری از داده‌های این گزارش را در X (توئیتر سابق) منتشر کرد و از ۸٫۶ میلیون دنبال کننده خود سوال کرد که چرا افراد در این کشورهای با برق کم، بیت کوین استخراج نمی‌کنند.

با این حال، وی معتقد است که ممکن است عوامل بیشتری در نظر گرفته شود. 

«این گزارش احتمالاً امکان‌سنجی و سایر تدارکات را در نظر نگرفته است. اما اگر داده‌ها درست باشد، قطعاً به نظر می‌رسد فرصت‌های بالقوه‌ای در این کشورها وجود دارد.»

مدیر عامل بایننس یکی از کاربران X را تصدیق کرد که توضیح داده بود بسیاری از این کشورها برق کافی برای استفاده بیشتر از هزینه‌های ارزان برق ندارند.

کاربر X اظهار داشت: اکثر این کشورها با کمبود برق مواجه هستند و معمولاً صنایع سنگین خود را در تابستان یا در ساعات اوج مصرف خاموش می‌کنند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.