دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 19603
  • 24 آگوست 2023 - 20:12
  • 152 بازدید
  • ۰ دیدگاه

احتمال یک کودتا در بازار سکه

احتمال یک کودتا در بازار سکه
احتمال یک کودتا در بازار سکه

اکوایران: طبق ادعای برخی از معامله‌گران در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه امامی قرار بگیرد. با این حال، برخی تصور می‌کنند که کشته شدن فرمانده گروه واگنرها در سانحه مشکوک هوایی چهارشنبه شب ممکن است موجب ایجاد کوتای دوم گروه واگنر شود و قیمت‌ها صعودی شود.

به گزارش اکوایران، تب قیمت سکه امامی که در روز سه شنبه هفته جاری بالا رفته بود روز چهارشنبه پایین آمد و فلز گرانبهای داخلی با افت ۲۰۰ هزار تومانی کانال ۲۸ میلیون تومان را از دست داد.

طبق ادعای برخی از معامله‌گران در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب هم کمتر کسی حاضر بود در موقعیت‌خرید قرار بگیرد و سکه امامی تا سطح ۲۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار هم در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب تا سطح ۴۹ هزار و ۸۰ تومان پایین آمده بود. برخی از سکه‌بازان با اشاره به این موضوع می‌گفتند در صورتی که در روز پنجشنبه نرخ دلار در سراشیبی قرار بگیرد و از کانال ۴۹ هزار تومان عقب‌نشینی کند احتمال افت قیمت‌ سکه امامی هم وجود دارد.

چهارشنبه شب رسانه ها اعلام کردند بر اثر سقوط یک فروند هواپیما در شمال روسیه، ۹ نفر به همراه «پریگوژین» فرمانده گروه واگنر کشته شدند. روزنامه فایننشیال تایمز انگلیس هم به نقل از کانال تلگرامی  واگنر نوشت: هواپیما در اثر شلیک پدافند هوایی روسیه سرنگون شد.

اوایل تیر ماه سال جاری بود که با خبر ناآرامی در روسیه و کودتای گروه شورشی واگنرها قیمت دلار و سکه در تهران جهش قابل توجهی را ثبت کردند.

برخی از فعالان بازار با اشاره به این خبر می گفتند اگر تنش بین گروه واگنر و نیروهای روسی  بالا بگیرد احتمال رشد هیجانی قیمت دلار و سکه در داخل ایران وجود دارد.

در شرایط فعلی، مرز مقاومتی ۲۷میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه امامی مهم است؛ سکه بازان می گفتند در صورتی که این مرز از دست برود این امر ممکن است زمینه ساز عقب نشینی خریداران از بازار سکه شود و فلز گران بهای داخلی به سمت نیمه کانال ۲۷ میلیون تومان برگردد.

با این حال تا زمانی که سکه بالای مرز مقاومتی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار دارد سکه شانس این را دارند که به کانال ۲۸ میلیون تومان ورود کند.

قیمت طلا جهانی هم تا نزدیک ۱۹۲۰ دلار بالا رفته بود که این امر هم ممکن است مانع نزول قابل توجه نرخ سکه شود.

قیمت واقعی سکه در حال حاضر ۲۲ میلیون و ۱۴۲ هزار تومان است و حباب آن با افت ۲ درصدی بر روی ۲۵ درصد قرار دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
موضوعات مهم بازار ارز و سکه 06 مه 2024

موضوعات مهم بازار ارز و سکه

بازار ارز به کف رسیده اما جان صعود ندارد/ طلا فشار فروش را پشت گوشش حس می‌کند/ قدیمی‌ها به جوان‌ها هشدار می‌دهند حواسشان به چپ و راست شدن در بازار باشد/ نقطه مشترک همه دلارها ۶۰ شد/ برای بازار ارز و سکه چه موضوعاتی مهم است؟

اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار 06 مه 2024

اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار

در روز یکشنبه از شکاف قیمت دلار در بازارها کاسته شد. قیمت دلار هرات، دلار تهران و دلار در سلیمانیه وارد کانال ۶۰ هزار تومان شدند. قیمت نیز در روز یکشنبه با نزول وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد.

06 مه 2024

پرویزیان و فرزین چهره بازار ارز شدند

معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه به سطوح حمایتی رسیدند ولی فعلا جان صعود پرقدرت ندارند. در انتهای هفته گذشته قیمت دلار و سکه با کاهش در کانال‌های پایینی تثبیت دادند، قیمت دلار هرات در انتهای هفته به کانال ۶۰ هزار تومان آمد و در ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. در روز یکشنبه […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.