پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 23742
  • 07 سپتامبر 2023 - 14:12
  • 164 بازدید
  • ۰ دیدگاه

پیش بینی قیمت سکه پس از اربعین

پیش بینی قیمت سکه پس از اربعین
پیش بینی قیمت سکه پس از اربعین

اکوایران: دسته‌ای از سکه‌بازان باور دارند بازار در برزخ اخبار سیاسی آژانس انرژی اتمی و جلسه شورای حکام است. جلسه‌ای که قرار است ۲۰ شهریور برگزار شود. همین اتفاق باعث‌شده سکه‌بازان رغبت زیادی برای خرید سکه امامی نداشته باشند.

به گزارش اکوایران، بازار سکه امامی امروز پنجشنبه ۱۶ شهریور ماه در حالی آغاز‌‌به‌کار خواهد کرد که قیمت طلای جهانی در چند روز گذشته ریزش بیش از ۲۰ دلاری را ثبت کرده است. قیمت هر اونس طلا در زمان نگارش این گزارش درحدود ۱۹۱۶ دلار معامله شد.بنابراین از سمت بازارهای جهانی سیگنال صعودی قابل توجهی به سکه‌بازان داخلی ارسال نشده است.

از سوی دیگر، بازار دلار روز گذشته به‌خاطر اربعین حسینی تعطیل بود و قیمت دلار نقدی اعلام نشد. اما قیمت دلار فردایی روز چهارشنبه تا نیمه کانال ۴۹ هزار تومان پایین آمده بود.

در روزهای اخیر دلار مثلث خود را رو به بالا شکسته است، سکه در نزدیکی حمایت در درون مثلث حرکت می‌کند و مهم‌ترین مقاومت پیش روی آن محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. سکه امامی در سه ماه گذشته با نزدیک‌شدن به این مقاومت اصلاح شده و نتوانسته بالای آن تثبیت شود به همین خاطر تشکیل یک مثلث افزایشی داده که اگر سقف آن شکسته شود، ورود معامله‌گران افزایشی به معاملات سکه بیشتر می‌شود.

در شرایط کنونی، برخی از فعالان اقتصادی می‌گویند به‌نظر می‌رسد، باتوجه به تعطیلی روز چهارشنبه، بخشی از تقاضا به بازار امروز سرازیر شود.

بااین‌حال، عده‌ای دیگر معتقدند از آنجایی که قیمت طلا و دلار روز گذشته رشد معناداری را تجربه نکردند، احتمال صعودی شدن قیمت سکه در روز جاری تا حدودی دور از انتظار است.

دسته‌‌ای هم باور داشتند که بازار در برزخ اخبار سیاسی آژانس انرژی اتمی و جلسه شورای حکام گیر افتاده و همین اتفاق باعث شده سکه‌بازان رغبت زیادی برای خرید سکه امامی نداشته باشند.

البته اگر قیمت طلا و دلار در بازار امروز جان بگیرد این احتمال هم وجود دارد که به تبع آن قیمت سکه هم به سمت پله‌های بالاتر گام بردارد.

ارزش ذاتی سکه در بازار امروز ۲۲ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان است که در مقایسه با قیمت نقدی در بازار ۵ میلیون و ۸۳۹ هزار تومان فاصله را نشان می‌دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
09 مه 2024

چاپ اسکناس ۱۰ هزار پزویی در آرژانتین چه معنایی دارد؟

به گزارش اکوایران، اقتصاد آرژانتین مدت‌هاست که شرایط بحرانی دارد. سال گذشته، خاویر میلی به ریاست‌جمهوری در این اقتصاد آمریکای لاتین دست پیدا کرد. فردی لیبرتارین که اقتصادی بحران‌زده را به ارث برد. میلی وعده داد که اقتصاد را درمان کند. از زمانی‌که او به قدرت رسیده تا کنون، تورم سالانه رکوردشکنی کرده است، اما […]

سیگنال مالیاتی به صندوق‌های طلا 09 مه 2024

سیگنال مالیاتی به صندوق‌های طلا

اکوایران: قیمت‌ سکه و طلا در رکود است. ارزش معاملات صندوق‌های طلا کاهش چشمگیری یافته ولی ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا قابل توجه و ادامه‌دار است. به نظر می‌رسد وضع مالیات بر طلا و تعطیلی تعدادی از طلافروشی‌ها دلیل ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا باشد.

09 مه 2024

کفِ بورس رویت شد؟

قیمت ارز و سکه در همان کانالی که هفته قبل بسته شده بود این هفته‌ را به پایان رساند. قیمت دلار هرات در ۶۰ هزار و ۴۵۰ تومان، قیمت سکه در ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت طلا در ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بسته شدند که همگی نسبت به ابتدای هفته […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.