شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 29835
  • 01 اکتبر 2023 - 8:12
  • 169 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تاثیر تعطیلی دولت آمریکا در بازار ارز و سکه

تاثیر تعطیلی دولت آمریکا در بازار ارز و سکه
تاثیر تعطیلی دولت آمریکا در بازار ارز و سکه

دلار در حال تست مقاومت است/ سکه یک‌کانال برگشت/ معامله‌گران می‌گویند پشت اصلاح بازار، بازارساز است/ چرا تعطیلی دولت آمریکا برای معامله‌گران ارز و سکه در ایران مهم است؟

به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند از انتهای هفته گذشته راه بازار ارز از بازار سکه و طلا جدا شد. در روز پنجشنبه هفته گذشته قیمت دلار بر مدار افزایش بود و به بالای مرز مقاومتی میانی خودش یعنی ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان رفت و هدفش تست مقاومت مهم ۴۹ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان بود اما نتوانست آن را بشکند.

این درحالی بود که بازار طلا و سکه با نگاه به بازار جهانی انس طلا بر مدار کاهش بودند. در روز شنبه هم این اتفاق دوباره تکرار شد. دلار هرات در ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش تا سطح مقاومتی ۴۹ هزار و ۶۵۰ تومان رفت و باز هم در شکستنش ناکام ماند و در ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان کار خودش را به پایان رساند. البته قیمت دلار هرات در پشت خط به سمت حمایت ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان حرکت کرد.

سکه در کف ۱۴۰۲

قیمت سکه در روز شنبه کانال ۲۷ میلیون را از دست داد و به کف سال ۱۴۰۲ یعنی ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید و از این ناحیه حمایت شد. قیمت سکه در معاملات عصر دوباره به کانال بالا برگشت و در ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بسته شد. البته بازار ارز تهران بین افزایش بازار دلار هرات و کاهش سکه و طلای آبشده مردد بود. دلار نقدی تهران در روز شنبه زیر قیمت هرات در معامله بود.

مهم‌ترین خبر در بازار

مهمترین خبر این روزهای بازار احتمال تعطیلی دولت آمریکا و تصویب نکردن بودجه دولت آمریکا است.

چرا خبر تعطیلی دولت آمریکا برای بازار داخل مهم است؟ جواب قاطع بازار این بود که درحالیکه دلار ریزشی نداشت قیمت طلا و سکه با اونس کاهشی شدند  و اگر دولت آمریکا تعطیل شود روند اونس طلای جهانی معکوس می‌شود. آن‌ها می‌گویند انس طلای جهانی بعد از نشست فدرال رزرو از ۱۹۴۰ دلار تا ۱۹۲۰ دلار کاهش داشت.

بعد از آن در ۴ روز از ۱۹۲۰ دلار تا ۱۸۴۶ دلار ریزش کرد. با این اتفاق قیمت سکه دوتا کانال از دست داد و طلای آبشده هم با کاهش بیش از ۴۰۰ هزار تومانی به محدوده حمایتی مهم خودش رسید. حالا اگر دولت آمریکا تعطیل شود قیمت اونس جهانی دست عوض می‌کند و وارد صعود می‌شود و به تبع آن طلا و سکه داخل هم افزایشی می‌شوند.

معامله‌گران فنی معتقدند در دو هفته اخیر تمام اصلاحات بازار با عرضه نقدی بازارساز اتفاق افتاده است. در بازار ارز عرضه باشد قیمت به کف ۴۹ هزار تومان می‌رود و عرضه نداشته باشد قیمت دلار  به مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان برخورد می‌کند. برای همین آن‌ها معتقدند قیمت کنونی دلار، فروش ندارد.

نکته بازار ارز و سکه رفتار متفاوت طلای آبشده در این کف جدید است. معامله‌گران می‌گویند طی دو بار گذشته که طلای آبشده در سال ۱۴۰۲، کف زده حبابش هم منفی شده اما الان حبابش به ۲۰۰ خط رسیده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله 04 مه 2024

آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله

اکوایران: یازدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر! 04 مه 2024

نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!

اکوایران: نوسانات نرخ بهره، تورم و ارزش دلار بر قیمت کوتاه مدت نقره تاثیر می‌گذارد. در میان‌مدت، رشد صنایع مصرف‌کننده نقره و وضعیت تولید جهانی آن از جمله عوامل کلیدی تعیین‌کننده قیمت نقره هستند.

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله 04 مه 2024

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله

​اکوایران: دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.