جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 34918
  • 19 اکتبر 2023 - 8:12
  • 135 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت دلار با ادامه جنگ غزه یا آتش‌بس چه می‌شود؟

قیمت دلار با ادامه جنگ غزه یا آتش‌بس چه می‌شود؟
قیمت دلار با ادامه جنگ غزه یا آتش‌بس چه می‌شود؟

قیمت دلار، درهم و سکه کانال عوض کرد/ طلای آبشده دیگر بازارها را جا گذاشت/ بوی باروت در بازار دید معامله‌گران را کور کرده/ نرخ دلار با ادامه جنگ غزه یا آتش بس چه وضعیتی پیدا می‌کند؟

به گزارش اکوایران، بازارها وارد کانال جدید شدند. معامله‌گران می‌گویند مهمترین عامل بنیادی این روزهای بازار، خبر جنگ است که از سه‌شنبه شب بیشتر شد و دوباره بازارها را هیجانی کرد. آن‌ها در روز سه‌شنبه معتقد بودند که بازار بر سر آتش‌بس شدن یا نشدن جنگ قمار می‌کند و فعلا شعله‌های جنگ بیشتر شده است. در کل هم اخبار به نفع کاهشی‌ها نیست.

بازار پس از عدم لغو تحریم‌ها

 بعد از عدم لغو تحریم‌های برجامی توسط اتحادیه اروپا، معامله‌گران معتقدند که جمهوری اسلامی هم نسبت به این اتفاق واکنش نشان خواهد داد.

در بازار چهارشنبه یک خبر هم به بازار رسید که گروهی از جمهوری‌خواهان کنگره، لایحه‌ای برای مسدودسازی دوباره پول‌های آزاد شده ایران از بانک‌های کره جنوبی ارائه کردند. از نظر معامله‌گران همین‌ موضوعات کافی است تا کسی فعلا در بازار به فکر فروش نباشد. 

قیمت درهم در ۱۳ هزار و ۹۳۰ تومان باز شد و با افزایش کانال عوض کرد و در ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان بسته شد. با این قیمت درهم، دلار ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان برآورد می‌شود. دلار سلیمانیه در ۵۰ هزار و ۷۵۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد. در مجموع در روز چهارشنبه قیمت دلار در تمام بازارها وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد.

از بازار ارز هرات هم هرازچندی نرخ پشت خطی می‌آمد که نشان می‌دهد قیمت دلار هرات حوالی ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان است.

قیمت سکه کانال عوض کرد

قیمت سکه هم کانال عوض کرد و در حوالی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بسته شد. طلای آبشده رشدش بیشتر بود و در حوالی ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله‌ می‌شد. معامله‌گران می‌گویند در رشد طلای آبشده علاوه بر اینکه دلار نقش داشته، وزنه دومش یعنی انس طلای جهانی هم افزایشی بود و طلای آبشده از دوتا متغیر خود سوخت افزایش گرفت. معامله‌گران می‌گویند رشد طلای آبشده آنقدر زیاد بود که خیلی‌ها جاماندند.

 با تجربه‌های بازار ارز و سکه در روز چهارشنبه می‌گفتند درگیر هیجان نشوید، چرا که اگر خبری از آتش‌بس بیاید بازار می‌تواند حرکت برگشتی بزند.

در سمت رسمی بازار، بانک مرکزی خبر داد که در روز سه‌شنبه مجموع عرضه ارز به صورت حواله در سامانه نیما، ۳۲۲ میلیون دلار بوده که ۲۵۰ میلیون دلار ازآن معامله شده است.

فنی‌های بازار معتقدند این روزها الگوی تکنیکال جوابگو نیست و جنگ سوخت بازار را فراهم می‌کند. از نظر آن‌ها این روند نشان می‌دهد که گویی دوباره می‌توانیم به سمت سقف حرکت کنیم و در چارت یک سقف دو قلو ایجاد شود، اما اینکه خبرها چه چیزی باشد و بازار چه نوسانی بدهد مشخص نیست.

نکته اول بازار این بود که معامله‌گران مدعی بودند در معاملات چهارشنبه حساب بنکدارها را مسدود کردند. بنکدار در بازار طلا به کسی می‌گویند که طلا یا ریال مردم را امانی در اختیار دارد و بر اساس سفارش آن‌ها خرید و فروش می کند. آن‌ها می‌گویند بازارساز نتوانست با خبر بازار را کنترل کند و اکنون به مسدودی حساب‌ها که راهکار درستی نیست روی آورده است.

نکته دوم بازار این است که معامله‌گران هرات مدعی‌اند حساب‌های ایرانی در کانال ۵۰ هزار تومان دلار هرات خریدار بودند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.