ساختار آرد و نان کشور اصلاح می‌شود؟
ساختار آرد و نان کشور اصلاح می‌شود؟

نشست کارگروه آرد و نان به میزبانی بهنام نیک‌منش، معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران با حضور محمد جواد کرمی به عنوان رئیس، فاطمه نظری، مصطفی رمضانی، سید هاشم حسینی، بابک غفاری، عین‌اله بهرامی، محمدعلی موسی‌لو به عنوان اعضا و محمد سلیمانی به عنوان عضو جدید این کارگروه امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در این نشست بیان کرد: جلسه فوق به موجب تبادل نظر در راستای ایجاد وحدت رویه برای انجام بازرسی دستگاه‌های مسئول در امر نظارت و بازرسی بر واحدهای نانوایی در کشور برگزار شده است.
نیک‌منش افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای که اتاق اصناف ایران با با وزارت جهاد کشاورزی منعقد کرده است، بازرسی بر عملکرد نانوایی‌ها برعهده بازرسان اتاق‌های اصناف و بازرسی از کارخانه‌های آرد برعهده بازرسان جهاد کشاورزی خواهد بود.
وی ادامه داد: بدین منظور مدیریت‌های معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، اقدام به تدوین پیش‌نویس دستورالعمل بازرسی و نظارت بر عملکرد نانوایی‌های سراسر کشور کرده‌اند که از کارگروه آرد و نان اتاق اصناف ایران انتظار می‌رود جهت بررسی این پیش‌نویس و اصلاحات احتمالی آن همکاری لازم را داشته و به عنوان بازوی مشورتی اتاق، این امر تخصصی را دنبال کنند.
نیک‌منش همچنین بر لزوم تقسیم کار بین اعضای کارگروه آرد و نان در بررسی هزینه‌های جاری نانوایان و آنلایز قیمت تاکید کرد و خواستار تهیه مستندات جهت ارائه و مکاتبه با نهادهای ذی‌ربط شد.
هدف این کارگروه، اصلاح ساختار آرد و نان کشور است
رئیس کارگروه آرد و نان اتاق اصناف ایران نیز در این نشست بیان کرد: هدف از تشکیل کارگروه آرد و نان، اصلاح ساختار آرد و نان کشور، پیگیری مشکلات نانوایان و ارائه راهکارها است. ضمن اینکه اموری که در این کارگروه پیگیری می‌شود، در سطح کلان است و دخالتی در کار اتحادیه‌ها انجام نخواهد شد.
محمدجواد کرمی بیان کرد: پیگیری موضوعات پیرامون سامانه نانیو یکی از این موارد است که باید بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها و دیگر قوانین مربوطه و با کمک نهادهای ذی‌ربط رفع شود.
محمدجواد کرمی تاکید کرد: در خصوص اصلاح نرخ نان نیز باید ابتدا آنلایز قیمت نان انجام شود. ضمن اینکه از ظرفیت نمایندگان مجلس در رفع مشکلات نانوایان استفاده خواهد شد.
کرمی اظهار کرد: لازم است این جلسات به طور هفتگی برگزار شده و موضوعات به صورت مستمر پیگیری شوند.
در این نشست ۴۵ مورد از اشکالات سامانه نانینو، افزایش قیمت پلکانی نان تا رسیدن به قیمت مناسب، پیش‌نویس دستورالعمل بازرسی و نظارت بر عملکرد نانوایی‌های سراسر کشور و ضرورت تقسیم کار بین اعضای کارگروه مورد تبادل نظر قرار گرفت.
بنابر این گزارش، در این نشست مریم محمدظاهری مدیر رصد و تحلیل بازار و فاطمه رشیدی مدیر نظارت بر واحدهای بازرسی اتاق اصناف ایران و نیز جلال سخی نماینده معاونت بازرسی و نظارت اداره صمت تهران حضور یافتند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]