هیدروکسید پتاسیم ۹۰ درصد چیست و چه کاربردی دارد؟
هیدروکسید پتاسیم ۹۰ درصد چیست و چه کاربردی دارد؟

برای مصرف‌کنندگان محصولات غذایی، بهداشتی و آرایشی، دارویی و… شاید هیدروکسید پتاسیم، یک ترکیب شیمیایی ناشناخته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، فرآورده‌ای شیمیایی که در ساختار محصولات مختلف، نقشی مهم ایفا می‌کند و چه بسا عدم دسترسی به آن، مشکلات بسیاری برای تولیدکنندگان در صنایع مختلف، کشاورزان و… ایجاد می‌کند. اما هیدروکسید پتاسیم ۹۰ درصد چیست و چه کاربردی دارد؟ دلیل اهمیت آن در صنایع مختلف چیست و از چه طریقی می‌توان به آن دسترسی یافت؟
هیدروکسید پتاسیم ۹۰% چیست؟
هیدروکسید پتاسیم ۹۰% یک ترکیب شیمیایی است که از دو عنصر شیمیایی پتاسیم (K) و هیدروکسید (OH) تشکیل شده است. این ترکیب شیمیایی به صورت پودر سفید یا قطعات جامد به رنگ سفید است و به عنوان یکی از محصولات شیمیایی مورد استفاده در صنایع مختلف به‌کار می‌رود.
هیدروکسید پتاسیم چه کاربردی دارد؟
این ترکیب شیمیایی کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف دارد که در ادامه با برخی از آنها آشنا می‌شوید.
صنایع شیمیایی: هیدروکسید پتاسیم به عنوان یک ماده شیمیایی مهم در تولید دیگر ترکیبات شیمیایی مانند کودها، سموم علف‌کش، مواد شوینده، داروها، پلاستیک‌ها و … استفاده می‌شود. بدون وجود این ترکیب شیمیایی، تولید محصولات فوق غیر ممکن است.
کشاورزی: این ترکیب در صنایع کشاورزی به عنوان یکی از مواد تقویت‌کننده خاک و همچنین به عنوان یک کود شیمیایی کاربرد دارد. هیدروکسید پتاسیم می‌تواند pH خاک را تنظیم کند و میزان پتاسیم در خاک را افزایش دهد که برای رشد و توسعه گیاهان بسیار حیاتی است.
صنایع غذایی: هیدروکسید پتاسیم، در صنعت غذا کاربرد ویژه‌ای دارد و وظیفه حفظ ماندگاری، تنظیم PH در مواد غذایی و حفظ تازگی و کیفیت مواد غذایی را به عهده دارد.

صنایع دارویی: هیدروکسید پتاسیم در صنایع دارویی به عنوان یک ماده شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب می‌تواند به عنوان تنظیم‌کننده pH در فرآیندهای تولید داروها، درست‌کننده داروها و ترکیبات دارویی مورد استفاده قرار گیرد.
صنایع بهداشتی: این ترکیب شیمیایی همچنین در تولید صابون‌های نرم و لوازم آرایشی و تولید محصولات شوینده و… کاربرد دارد و نقش مهمی در این تولیدات دارد.
ساخت باتری: هیدروکسید پتاسیم به عنوان یک الکترولیت در انواع خاصی از باتری‌ها مانند باتری‌های قلیایی عمل می‌کند. این جریان یون‌ها را بین کاتد و آند فعال می‌کند و به باتری اجازه می‌دهد انرژی الکتریکی تولید کند.
با توجه به اهمیت این ترکیب شیمیایی در تولیدات و صنایع داخلی، بازاری آن پر رونق است و همین تقاضای زیاد، عرضه آن را پرسود کرده است. به همین دلیل ممکن است در بازار با نمونه‌های بی‌کیفیت مواجه شویم. به همین دلیل توصیه می‌شود برای خرید ترکیبات شیمیایی به شرکتهای بازرگانی معتبر مراجعه شود. پرسال به عنوان یکی از عرضه‌کنندگان معتبر و خوشنام فرآورده‌های شیمیایی، در زمینه عرضه هیدروکسید پتاسیم ۹۰% فعال است. شما می‌توانید برای خرید محصولات شیمیایی مورد نظر خود به وبسایت این شرکت مراجعه و برای خرید از مشاوره کارشناسان آن بهره‌مند شوید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]