تلاش برای راه‌اندازی مرکز ویژه هواشناسی منطقه‌ای در ایران
تلاش برای راه‌اندازی مرکز ویژه هواشناسی منطقه‌ای در ایران

رئیس سازمان هواشناسی کشور در دیدار با نماینده سازمان جهانی هواشناسی، خواستار راه اندازی مرکز ویژه هواشناسی منطقه‌ای موسوم به RSMC در ایران شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان هواشناسی کشور، سحر تاج بخش مسلمان معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی در دیدار با مسئول هماهنگی برنامه پیش‌بینی وضع هوای شدید سازمان جهانی هواشناسی خواستار حمایت آن سازمان از پروژه‌های تعریف شده در سطح منطقه ۲ آسیا در باره پیش‌بینی‌های تاثیر محور شد.

وی افزود: موضوع راه اندازی سامانه‌های هشدار سریع چند مخاطره‌ای در ایران یک ضرورت است و هواشناسی ایران درصدد تولید آن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای راه اندازی این سامانه به کمک‌های فنی سازمان جهانی هواشناسی نیاز است که امیدواریم این کمک‌ها در آینده نزدیک ارائه شود.

عطائ حسین، مسئول هماهنگی برنامه پیش بینی وضع هوای شدید سازمان جهانی هواشناسی موسوم به SWFP نیز در این دیدار از آمادگی سازمان جهانی هواشناسی برای کمک های فنی به هواشناسی ایران خبر داد.

وی ظرفیت‌های فنی و سخت افزاری هواشناسی ایران را مطلوب ارزیابی کرد و از برخی واحدهای عملیاتی سازمان و مراکز وابسته آن بازدید کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]