تولید شکر به یک میلیون و ۴۴۰ هزارتن رسید
تولید شکر به یک میلیون و ۴۴۰ هزارتن رسید

کارشناس کشاورزی گفت: بنابر آمار، سال گذشته یک میلیون و ۴۴۰ هزارتن شکر تولید شد و پیش‌بینی می‌شود که امسال به یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن برسد.

به گزارش بازار، غلامحسین بهمنی، گفت: با توجه به فراوانی عرضه و روند مناسب واردات، التهابات بازار شکر کاهش یافته است.
او قیمت مصوب هر کیلو شکر با ارزش افزوده ۱۰ درصد در سامانه بازارگاه را ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی شکر در بسته بندی‌های یک کیلویی برای مصرف کننده ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان است.
بهمنی درباره آخرین وضعیت واردات شکر گفت: بنابر آمار در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۱۷۱ هزارتن شکر وارد کشور شده، هرچند بنابر آمار غیررسمی تا پایان خرداد ۴۰۰ هزارتن شکر وارد شده است.
دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر ادامه داد: بنابر آمار، سال گذشته یک میلیون و ۴۴۰ هزارتن شکر تولید شد که با احتساب کشت پاییزه، تعادل در بازار ایجاد شده است. برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید شکر به یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن برسد.
او نیاز سالانه شکر را ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: با احتساب تولید داخل، ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزارتن کسری شکر در سال باید از طریق واردات تامین شود. کمااینکه سال گذشته ۷۲۶ هزارتن شکر وارد شد.
کارشناس کشاورزی گفت: طبق روال همه ساله در فصل گرما مصرف ماهانه شکر به بالای ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزارتن می‌رسد، اما به دلیل شرایط مساعد عرضه نوسان قیمتی در بازار نخواهیم داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]