واردات ماهی تن ۲٫۵ برابر شد
واردات ماهی تن ۲٫۵ برابر شد

رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران با بیان اینکه افزایش واردات ماهیان تن تاثیر مناسبی در ثبات قیمت کنسرو داخلی داشته است، گفت: واردات از ۱۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۲۳ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسید و برآورد می شود که در ۶ ماه نخست امسال حدود ۲۵ هزار تن باشد.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، مسعود بختیاری رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران در نشست همایش نقش کنسرو در تامین امنیت غذایی اظهار داشت: صنعت کنسرو تأثیر زیادی در امنیت غذایی دارد و موجب کاهش شدید ضایعات و دورریز مواد غذایی می‌شود.

وی افزود: سالانه ۳۰ درصد مواد غذایی تولید شده در حوزه کشاورزی تبدیل به ضایعات می‌شود، اما می‌توان با حمایت از صنعت کنسرو ضایعات مواد غذایی را به حداقل رساند.

وی گفت: ماهی را در شرایط شور و انجماد نهایتاً تا ۹ ماه می‌توان نگهداری کرد اما زمانی که تبدیل به کنسرو می‌شود حداقل تا دو سال امکان نگهداری دارد که علاوه بر جلوگیری از فساد به دلیل ماندگاری بالا امکان صادرات را هم فراهم می‌کند.

*قمیت کنسرو ۸۷۵۰۰ تومان است

بختیاری گفت: از مهر سال گذشته با وجود اینکه هزینه های تولید افزایش یافته تاکنون هیچ افزایش قیمتی وجود نداشته است و هر قوطی کنسرو ماهی به قیمت ۸۷۵۰۰ تومان به فروش می رود.

رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران افزود: افزایش واردات ماهیان تن تاثیر مناسبی در قیمت کنسرو داخلی داشته به طوری که واردات از ۱۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۲۳ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسید و پیش بینی می شود که در ۶ ماه نخست امسال حدود ۲۵ هزار تن باشد.

وی ادامه داد: اگر همین روند همکاری بخش دولتی و خصوصی ادامه یابد ثبات قیمت تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]