تصویب لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان | مجلس وارد عمل شد
تصویب لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان | مجلس وارد عمل شد

تصویب دو فوریت لایحه اصلاح احکام سن و سابقه بازنشستگی و همسان سازی حقوق بازنشستگان قانون برنامه هفتم، امروز در دستور کار مجلس قرار دارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال بررسی دو فوریت لایحه اصلاح احکام سن و سابقه بازنشستگی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت عنوان «لایحه اصلاح جزء (۲) بند (ر) ماده (۲۸) و تبصره (۴) ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران» هستند.

از قرار، این لایحه دو جزء دارد و دو هدف را دنبال می‌کند؛ اول،  نظر به‌اینکه در جزء (۲) بند (ر) ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱/۳/۱۴۰۳، صرفاً به متناسب‌سازی بازنشستگان غیرحداقل بگیر اشاره شده است و با توجه به‌اینکه مستمری حدود (۷۵%) بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی حداقل‌بگیر و یا کمتر از آن می‌باشد و بر این اساس، عبارت «غیرحداقل‌بگیر» در جزء یادشده موجب می‌شود که این افراد، مشمول متناسب‌سازی نشوند. و دوم، به منظور امکان استمرار خدمت کارکنان دستگاه‌ها بعد از زمان‌های مندرج در بندهای (۲) تا (۵) ماده (۲۹) قانون یادشده، شرط «رضایت کارکنان» از این ماده حذف می‌شود و دستگاه‌ها با تشخیص و اختیار خود می‌توانند کارکنان دولت را تا سقف سن مقرر در قوانین مربوط حسب مورد نظر.

مجلس-شورای-اسلامی

بازنشستگان انتظار دارند با اصلاح لایحه متناسب‌ سازی، احکام حقوقی جدید به سرعت در ماه جاری صادر و معوقات آن پرداخت شود.


منبع:

ایلنا



کدخبر:
۳۳۶۰۸۹

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]