پیش بینی مهم درباره بورس امروز / قیمت سهام های بورسی بالا می رود؟
پیش بینی مهم درباره بورس امروز / قیمت سهام های بورسی بالا می رود؟

بعد از روزهای پرتلاطم، بورس تهران در نهایت تصمیم به استراحت گرفت و در آخرین روز هفته با نزول طفیفی روبرو شد. اما نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که در روز شنبه بازار سهام چگونه عمل خواهد کرد.

در پایان معاملات روز پایانی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با یک کاهش ۰.۲۵ درصدی (معادل ۵,۴۸۰ واحد) به ارتفاع ۲,۱۷۱,۰۲۳ واحد رسید. در عین حال، نماگر هم‌وزن که نشان‌دهنده روند کلی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط است، با یک کاهش ۰.۰۴ درصدی (معادل ۲۷۴ واحد) در ارتفاع ۷۴۷,۰۰۰ واحد باقی ماند.

شاخص‌ کل فرابورس که منعکس‌‌کننده سطح عمومی قیمت سهام شرکت‌های حاضر در فرابورس است نیز با افت اندک ۰.۰۴ درصدی معادل ۱۷.۵۱ واحد از ارتفاع این شاخص، در افق ۲۶ هزار و ۱۹۶ واحدی قرار گرفت.

بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) در روز پایانی هفته را ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نشان می‌داد.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات پنجمین روز هفته معاملاتی را هم ۹.۴ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه بازار در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه تداوم صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس روز چهارشنبه، خبر از خروج ۴۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

از سوی دیگر، ورود ۵۹۱ میلیاردی پول از صندوق‌های با درآمد ثابت نشان از بالا بودن هیجان فروش سهام در میان اهالی بازار سرمایه دارد.

پیش بینی بورس شنبه

پس از یک هفته متوالی از روزهای سپز و پرفروغ بازار سرمایه، نماگرهای سهامی سرخ‌فام شدند. با این حال در همین بازار نیز تعداد بالاتر نماد‌هایی که به صف خرید نشستند، نشان می‌دهد منفی بازار ماهیت متفاوت با روزهای منفی تابستان دارد.

برآیند معاملات در پنج روز معاملاتی پیش از چهارشنبه، رشد ۴.۹ درصدی شاخص هم‌وزن و رشد ۷.۱۵ درصدی نماگر هم‌وزن بود. در این میان تعداد کثیری از نمادها، بازدهی بالاتری از این ارقام را تجربه کرده‌اند.

از این رو، طبیعی است که پس از رشد مطلوب نماد‌ها برخی از سهامداران در صدد شناسایی سود برآیند. نوسان‌گیران نیز با رسیدن قیمت سهام به مقاومت‌های مینوری خود، با شناسایی سود، دست به خروج می‌زنند تا در هفته آینده با گذر از این مقاومت‌ها (و یا پولبک قیمت‌ به مقاومت‌های شکسته شده)، فرصت‌های خرید را بدست آورند.

در راستای پیش بینی بورس روز آغازین هفته، انتظار می‌رود انگیزه فروش ایجاد شده به بازار روز شنبه نیز سرایت یابد اما همچنان موضع برتر خریداران حفظ شود. بنابراین پیش‌بینی می‌شود بازار پرنوسان و متعادل رو به مثبتی پیش روی اهالی بازار سرمایه قرار داشته باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]