تصمیم مهم آموزش و پرورش درباره امتحانات نهایی: لغو در دقیقه ۹۰
تصمیم مهم آموزش و پرورش درباره امتحانات نهایی: لغو در دقیقه ۹۰

اکوایران: مشکلات ساختاری در بخش فنی وزارت آموزش و پرورش، این وزارتخانه را در زمانی که کمتر از یک روز به آغاز امتحانات مانده، مجبور به لغو امتحانات نهایی در اولین روز برگزاری کرد.

به گزارش اکوایران، آموزش‌وپرورش در اطلاعیه‌ای از لغو امتحانات نهایی در اولین روز برگزاری برای سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم خبر داد. 

طبق اعلام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش، زمان اجرای آزمون روز اول پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم تغییر کرد. 

در بخشی از اطلاعیه آموزش و پرورش آمده‌ است: اجرای مصوبه تأثیر قطعی سوابق تحصیلی دانش‌آموزان را همسو با تقویت کیفیت آموزش و بازگرداندن مرجعیت به کتاب درسی، معلم و‌ مدرسه و ایجاد شرایط نسبتاً برابر برای راهیابی دانش‌آموزان مستعد به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور می‌داند.

براساس بخش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های دولتی: برای تحقق این امر و اجرای مطلوب امتحانات نهایی، از ابتدای سال جاری برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت اما فرآیند دریافت کارت ورود به جلسه در سامانه با مشکل روبرو شد. ضمن پوزش از یکایک دانش‌آموزان و اولیاء گرامی آنها و در پاسخ به درخواست مدیران اجرایی حوزه‌های امتحانیِ در سراسر کشور، با هدف تمرکز و ایجاد آرامش و جلوگیری از تضییع حقوق دانش‌آموزان عزیز، زمان آزمون اول پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت به شرح جدول زیر تغییر می‌کند:

در حالی این اطلاعیه به نقل از سایت آموزش و پرورش منتشر شده که این سایت همچنان با مشکل مواجه است و حتی دسترسی به اطلاعیه لغو امتحانات ممکن نیست.

نگران کارت ورود به جلسه نباشید و برای امتحان حاضر شوید!

دیروز رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش در گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد که دانش آموزان نگران دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نهایی نباشند و برای امتحانات آماده شوند.

به گفته محسن زارعی، امکان دریافت کارت ورود به جلسه تا یک ساعت قبل آزمون وجود دارد، دانش آموزان نگران دریافت کارت ورود به جلسه نباشند.

براساس اظهارات رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش، اگر دانش آموزی نتواند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کند راه حل جایگزین برای احراز هویت پیش بینی شده است و می‌تواند با کارت شناسایی در جلسه شرکت کند.

ایام امتحانات با اضطراب مضاعف

با این حال امروز بسیاری از داوطلبان امتحانات نهایی از صبح برای دریافت کارت شرکت در آزمون و تعیین حوزه امتحانی خود بین سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت آموزش سرگردان بودند و مسئولان آموزش و پرورش پاسخگوی بخش زیادی از این افراد نبودند. 

برخی از مراجعه‌‌کنندگان نیز با این پاسخ که «تاچند ساعت دیگر سایت درست می‌شود» مواجه شدند. 

این مشکلات ساختاری در نظام آموزش‌و پرورش در حالی رقم می‌خورد که سهم امتحانات نهایی در کنکور امسال به ۵۰ درصد رسیده و نیمی از آینده تحصیلی دانش‌آموزان را این امتحانات تعیین می‌کند. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]