شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 134761
  • 28 سپتامبر 2024 - 16:32
  • 6 بازدید
  • ۰ دیدگاه

آثار هنری رها شده پایتخت

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران این هفته در صحن شورای شهر اعلام کرده که  ۲ اثر از تابلوهای موزه امام علی (ع) خواهان داشته و طبق قاعده گذاری شده فروخته شده و هزینه آن برای خرید آثار جدید صرف خواهد شد. او تاکید داشت که آثار خارج شده از موزه ارزش موزه ای […]

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران این هفته در صحن شورای شهر اعلام کرده که  ۲ اثر از تابلوهای موزه امام علی (ع) خواهان داشته و طبق قاعده گذاری شده فروخته شده و هزینه آن برای خرید آثار جدید صرف خواهد شد.

او تاکید داشت که آثار خارج شده از موزه ارزش موزه ای نداشته اند اما دارای ارزش هنری هستند .

به تازگی هم  رسول جعفریان، استاد دانشگاه تهران  در توییتی نوشته بود: «امروز تعدادی کتاب با مهر کتابخانه آیت‌الله طالقانی را در بازار کهنه کتاب دیدم. گویا از خانه آن مرحوم که کتابخانه شده و دست شهرداری است. چطور این کتاب‌ها به این بازار راه یافته است؟ آیا کسی توضیحی دارد؟»  

این پرسش مطرح است برای حفاظت از آثار ارزشمند هنری که در زیر مجموعه شهرداری هم کم نیست چه سازو کاری وجود دارد ، آیا این آثار ثبت شده اند ؟ بانک اطلاعاتی دراین خصوص وجود دارد یا خیر ؟

علیرضا نادعلی؛عضو شورای شهر تهران به این پرسش اکوایران پاسخ داده است .

به گفته او آثار هنری ارزشمندی نه تنها در شهرداری بلکه در مجموعه های دولتی هم وجود دارد که ساز و کار مشخصی برای نگهداری یا خروج و فروش آنها وجود ندارد و شاهد یک بهم ریختگی در این حوزه هستیم .

به گفته او مجموع آثار هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مستند شده اند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
28 سپتامبر 2024

مدیریت جزیره‌ای بر مکان‌های گردشگری پایتخت

احمد علوی؛ کمیته گردشگری و میراث فرهنگی به اکوایران می گوید : تا زمانی که مجموعه‌های گردشگری، تفریحی، فرهنگی و هنری شهرداری در یک سازمان متمرکز نشود استفاده از این مراکز بهینه نخواهند بود . به گفته به لزوم ایجاد سازمان گردشگری در شهر تهران اشاره کرد و گفت : شهربازی‌های پارک‌ها در اختیار سازمان […]

28 سپتامبر 2024

خانه‌دار شدن در تهران چند برابر شهرستان طول می‌کشد؟

به گزارش اکوایران، بر اساس داده‌های وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دهه ۷۰ تا نیمه‌های دهه ۹۰، دوره انتظار برای خانه‌دار شدن «در مناطق شهری کشور» نوسان زیادی داشت و در نهایت در سال ۹۵ این دوره، به سطح ابتدای دهه ۷۰ رسید اما از سال ۹۶ که دوره جدیدی از جهش قیمتی مسکن […]

با نیم میلیارد کجای تهران خانه رهن کنیم؟+جدول قیمت 28 سپتامبر 2024

با نیم میلیارد کجای تهران خانه رهن کنیم؟+جدول قیمت

اکوایران: بررسی فایل‌های رهن و اجاره در پایتخت نشان می‌دهد که با بودجه‌ای معادل ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیون تومان می توانیم در شرق و مرکز تهران خانه ای بین ۴۰ تا ۱۰۰ متر رهن کامل کرد .

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.