سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 135835
  • 01 اکتبر 2024 - 16:32
  • 6 بازدید
  • ۰ دیدگاه

جزئیات مهم از حذف متقاضیان پروژه نهضت ملی

جزئیات مهم از حذف متقاضیان پروژه نهضت ملی
جزئیات مهم از حذف متقاضیان پروژه نهضت ملی

اکوایران: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: علی رغم مشکلات مالی، پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان تهران متوقف نشده و با قدرت در حال انجام است.

به گزارش اکوایران به نقل از ایسنا؛ حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، اعلام کرد که به دلیل کمبود نقدینگی و تسهیلات بانکی، بخشی از تأمین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از طریق آورده متقاضیان انجام می‌شود.

در این خبر تاکید شده که به هیچ عنوان پرداخت آورده متقاضیان ماهانه نشده و پرداخت‌های متقاضیان بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها صورت می‌گیرد و حتی متقاضیانی که واریز وجوه ناقص و کم داشته اند نیز حذف نشده اند. 

تاکنون میانگین پرداخت آورده متقاضیان برای پروژه ۵۴۰۰ واحدی رباط کریم به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده و این امر ممکن است باعث کاهش سرعت پروژه‌ها در آینده شود که در این خصوص رایزنی هایی با مراجع و مقامات ذی‌ربط شده است.پیشرفت فیزیکی این پروژه ۱۲ درصد بوده و نیاز به تأمین مالی بیشتر دارد تا پیشرفت پروژه ادامه یابد. 

ماجرای حذف متقاضیان چه بود؟

در هفته جاری باشگاه خبرنگاران جوان خبری را به نقل از وزارت راه وشهرسازی منتشر کرد که بر اساس آن پرداخت آورده اولیه و نقدی برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن یکی از الزامات مهم برای پیشرفت پروژه‌ها اعلام شد و متقاضیان موظف شدند در چندین مرحله آورده‌های خود را واریز کنند و در صورت عدم پرداخت، از پروژه حذف خواهند شد.

 همچنین وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بود که پرداخت به موقع آورده‌ها باعث کسب امتیازات بیشتر و اولویت در تحویل واحدها و عدم واریز به موقع یا پرداخت ناکافی، منجر به انتقال متقاضی به بخش‌های کم‌پیشرفت پروژه و تأخیر در تحویل واحدها می‌شود.

 

 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
انتصابات در شهرداری ادامه دارد؛ واکنش به اخراج یک مدیرشهری از صحن شورا 01 اکتبر 2024

انتصابات در شهرداری ادامه دارد؛ واکنش به اخراج یک مدیرشهری از صحن شورا

اکوایران:شهردار تهران در مورد انتصابات در شهرداری گفت: انتصاب امری متداول است که انجام خواهد شد.

اخراج مدیر شهرداری تهران از صحن شورا 01 اکتبر 2024

اخراج مدیر شهرداری تهران از صحن شورا

مهدی قمی، مدیرعامل شرکت پیام رسا از شرکت‌های تابعه شهرداری تهران، به دلیل اهانت به اعضای شورا در فضای مجازی از صحن شورا اخراج شد.

آخرین وضعیت بازار مسکن در منطقه ۱۵ ؛بازار اجاره داغ خرید و فروش کساد 01 اکتبر 2024

آخرین وضعیت بازار مسکن در منطقه ۱۵ ؛بازار اجاره داغ خرید و فروش کساد

اکوایران: آخرین داده‌های بانک مرکزی از معاملات ملکی منطقه ۱۵ تهران(مردادماه) نشان می‌دهد که در مدت مذکور، ۱۸۲ فقره معامله صورت گرفته و متوسط قیمت هرمترمربع مسکن در این منطقه ۵۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.