میثاق مجدد اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی و خانه صمت در دفاع از منافع بخش خصوصی
میثاق مجدد اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی و خانه صمت در دفاع از منافع بخش خصوصی

در نشستی که در اتاق بازرگانی بین ریاست و هیئت رئیسه اتاق و رئیس و اعضای هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران برگزار شد، بر لزوم تجدید میثاق و هماهنگی میان این دو تشکل برای تقویت بخش خصوصی تاکیدشد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی خانه صمت ایران، در این جلسه، تصمیم بر آن شد که مواضع و تصمیمات خانه صمت و اتاق بازرگانی در مسائل کلان اقتصادی و موضوعاتی که مستقیماً با منافع بخش خصوصی ارتباط دارند، به‌صورت هماهنگ اعلام شود. همچنین، ضرورت برگزاری نشست‌های مشترک بیشتر و حضور هماهنگ در جلسات با قوای سه گانه از جمله مجلس، دولت و قوه قضائیه مورد تأکید قرار گرفت تا منافع بخش خصوصی به شکل مطلوب‌تری پیگیری شود.

خالقی، دبیر کل خانه صمت ایران ضمن بیان این نکته که برآیند نظرات کلیه حاضران در جلسه مبتنی بر رویکرد مودت و همکاری‌های مشترک فی مابین بود گفت: «از دیگر موضوعات مهم این جلسه ، پیشنهاد حضور و همکاری‌های مستمر نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی خانه صمت در کمیسیون‌های متناظر اتاق بازرگانی بود. این اقدام می‌تواند باعث افزایش هم‌افزایی در تصمیم‌گیری‌ها و نمایندگی مؤثرتر از بخش خصوصی در جلسات عمومی شود.»

خالقی افزود: «در این جلسه همچنین پیشنهاد شد یک تفاهم‌نامه همکاری بین دو این دو تشکل فراگیر ملی تنظیم شود که بر اساس آن، برنامه‌های عملیاتی و همکاری‌های بلندمدت بین خانه صمت و اتاق بازرگانی به اجرا درآید. این همکاری‌ها قرار است به سطوح استانی و شهرستانی نیز گسترش یابد تا از همسویی حداکثری برخوردار باشد.»

گفتنی است در این نشست بر تعهد دو طرف به حفظ منافع بخش خصوصی و تقویت اقتصاد ملی تأکید شد

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]