بازار گاوی کریپتو! چطور از پروژه های اسکم در امان بمانیم!؟
بازار گاوی کریپتو! چطور از پروژه های اسکم در امان بمانیم!؟
بازار کریپتو یک دنیای پر از ریسک و تصمیمات سخت و هوشمندانه است و موفقیت در آن نیاز به تلاش و دانش بالا دارد.
فهرست خبر اقتصادی بازار گاوی کریپتو! چطور از پروژه های اسکم در امان بمانیم!؟

افراد تازه کار اگر بدون توجه به این ریسک‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کنند ممکن است با شکست مواجه شوند یا در شناسایی پروژه‌های اسکم ضعیف عمل کنند و تمام سرمایه خود را از دست بدهند. در بازار کریپتو با اصطلاح بازار گاوی و خرسی روبه‌رو می‌شویم که در بازار گاوی اکثر سرمایه‌گذاران در حال خرید هستند و معمولا تقاضا از عرضه بیشتر است.

همین موضوع باعث می‌شود قیمت‌ها نیز بالا روند و روند روبه‌رشد بازار تشدید می‌شود. افراد باتجربه از این شرایط بهره می‌برند و به سود زیادی دست پیدا می‌کنند ولی تازه‌ واردها ممکن است با مشکل مواجه شوند. در ادامه دو مورد از پروژه‌های اسکم را معرفی می‌کنیم تا بیشتر در مورد این کلاهبرداری‌های بازار کریپتو آشنا شوید.

پروژه های اسکم بازار کریپتو

در دنیای کریپتو همان‌قدر که رشد و توسعه بیشتر می‌شود و رمزارزهای جدید وارد بازار معاملاتی می‌شوند، پروژه‌های کلاهبرداری یا اسکم نیز افزایش می‌یابند. در این بخش به دو پروژه اسکم که در گذشته اتفاق افتاده‌اند اشاره می‌کنیم.

۱- پروژه‌های راگ‌ پول

پروژه راگ پول زمانی اتفاق می‌افتد که پول سرمایه‌گذاران توسط توسعه‌دهندگان دریافت می‌شود و سپس این افراد ناپدید شده و سرمایه معامله‌گران از دست می‌رود. بزرگ‌‌ترین کلاهبرداری راگ‌ پول در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد که مربوط به صرافی AThodexa در ترکیه بود.

در این پروژه اسکم، به دو روش مختلف سرمایه تریدرها از دست می‌رود. اولین روش حذف نقدینگی از استخر نقدینگی و روش دوم فروش ناگهانی تمام توکن‌ها توسط افرادی که این پروژه را مدیریت می‌کنند.

۲- پروژه اسکم نکو اینو

معمولا در پروژه‌های اسکم، توسعه‌دهندگان سعی می‌کنند با تبلیغات مختلف موجب بالا رفتن قیمت ارزهای دیجیتال شوند. پروژه نکو اینو یکی از این موارد بود که در لیست بازی‌های کسب درآمدی قرار دارد و در آن به بازیکنان وعده داده شد در ازای مشارکت در بازی USDT دریافت کنند.

علاوه بر این دو پروژه، کلاهبرداری‌های زیادی در بازار کریپتو اتفاق افتاد که موجب قربانی شدن تعداد زیادی از کاربران شد. پروژه ATC، آریا‌کوین، onecoin و مواردی از این قبیل، از مهم‌‌ترین پروژه‌های اسکم بازار کریپتو کارنسی بوده‌اند. روش‌هایی برای شناسایی پروژه‌های کلاهبرداری و اسکم کریپتو وجود دارد که در گرو دانش و آگاهی کاربران است. در ادامه چند مورد آن را فهرست‌وار ذکر خواهیم کرد.

  • در بازار رمزارزها به اینفلوئنسرها متکی نشوید.
  • به وب‌سایت‌های پروژه‌های کریپتو بیشتر توجه کنید.
  • توسعه‌دهندگان این پروژه‌ها را بررسی کنید.
  • مطالعه وایت پیپر پروژه‌ ها
  • شک کردن به راست و دروغ بودن پروژه‌ها و تحقیق بیشتر درمورد آن‌ها
  • توجه به دارایی هولدرهای بزرگ
  • توجه به نقدینگی پروژه کریپتویی

اغلب پروژه‌های اسکم ویژگی‌های مشترکی دارند که با دقت و آگاهی بالا می‌توان آن‌ها را تشخیص داد و خام تبلیغات جذاب و دروغین آن‌ها نشد.

مبحث DYOR چیست؟

DYOR مخفف واژه Do your own research بوده که به معنی «خودت تحقیق کن» است. همان‌طور که ذکر شد، بازار کریپتو یک دنیای پرتلاطم و ناآرام است که اگر هوشمندانه عمل نکنید مطمئن با مشکل مواجه خواهید شد.

در این بازار، هر کس مسئول فعالیت‌های خود بوده و مبحث DYOR نیز به این موضوع اشاره می‌کند؛ یعنی هرکس در این بازار باید برای حفظ سرمایه‌اش تلاش کند و با تحقیقات کامل و دید باز نسبت به این بازار، فعالیت خود را آغاز نماید.

این‌‌که می‌گوییم خودت تحقیق کن، منظور یک تحقیق جامع است نه تحلیل و بررسی سطحی، در تحقیقات مربوط به بازار رمزارزها فاکتورهای متفاوتی را باید مد نظر قرار دهیم که تنها با مطالعه و آموزش امکان‌پذیر خواهد بود.

حال ممكن است بپرسید که در حال حاظر بهترین مکان برای تهیه و خرید ارزهای دیجیتال کجاست؟در حال حاضر صرافی کوینکس با بیش از ۸۰۰ رمزارز و ۱۱۰۰ بازار معاملاتی، یکی از بزرگ‌‌ترین و معتبرترین پلتفرم‌های فعال در جهان است.

این صرافی به معامله‌گران کمک می‌کند تا ارز دیجیتال مورد نظر خود را با سرعت بالا و سهولت باورنکردنی انتخاب کرده. این تجربه رضایت‌بخش از معاملات بازار کریپتو، محبوبیت کوینکس را روز به ‌روز افزایش می‌دهد. شما نیز می‌توانید معاملات خود را در این پلتفرم تجربه کنید، مخصوصا اگر تازه کار هستید و اطلاعات زیادی از بازار ارزهای رمزنگاری شده ندارید.

درباره کوینکس

صرافی کوینکس یکی از معتبرترین صرافی‌های جهانی ارز دیجیتال بوده که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده‌ است. این صرافی خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد که شامل معاملات اسپات، مارجین، سواپ، فیوچرز، بازار سازی خودکار و همچنین ارائه خدمات مالی به بیش از ۵ میلیون کاربر در بیش از ۲۰۰ کشور در سراسر، می‌شوند.

این صرافی همه‌ ی رضایت کاربران را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده و همواره تلاش می‌کند تا با پشتیبانی از آن‌ها، امنیت و آکاهی را در معاملاتشان کسب کنند. در صرافی CoinEx یک استراتژی خاص برای لیست کردن رمزارزها استفاده می‌شود که در آن همیشه ارزهای باکیفیت و جامع مورد توجه قرار گرفته است.

این مجموعه کیفیت را در اولویت کار خود قرار داده و بدون آگاهی کامل به دنبال کمیت، انحصارها و روندها نمی‌رود. لیست کردن رمزارزها در صرافی کوینکس همیشه بخش مهمی از توسعه و پیشرفت محصولات آن قرار گرفته و از تیم‌های متخصص برای بررسی و ملاحظات متنوع در جهت ارزیابی پروژه‌ها استفاده می‌کند.

این دقت و حساسیت بالا باعث شده که تعداد کمی از پروژه‌های بررسی شده مورد تایید این تیم قرار گیرند و در رمزارزهای CoinEx لیست شوند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]