«سلطان رمزارز جهان» به ۲۵ سال زندان محکوم شد
«سلطان رمزارز جهان» به ۲۵ سال زندان محکوم شد

سم بنکمن-فرید که به «سلطان رمزارز» جهان معروف شده بود، برای میلیاردها دلار کلاهبرداری به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رکنا، سم بنکمن فرید پس از اتمام تحصیلات خود در رشته فیزیک در «مؤسسه فناوری ماساچوست»، سه سال به عنوان معامله‌گر در شرکت بازرگانی «جین استریت کپیتال» مشغول بود و پس از آن در سال ۲۰۱۷ میلادی، آلامدا ریسرچ را بنیان‌گذاری کرد. در سال ۲۰۲۱ سم بنکمن فرید دفتر مرکزی اف تی ایکس را از هنگ کنگ به باهاماس انتقال داد و علت این جابه‌جایی، چارچوب‌های قانونی بهتری بود که باهاماس در زمینه ارزهای دیجیتال داشت.
اما اوج شهرت صرافی اف تی ایکس احتمالا به پاییز سال ۲۰۲۱ بازمی‌گردد، هنگامی که این صرافی حق نام‌گذاری ورزشگاه NBA میامی را تا سال ۲۰۴۰ به دست آورد. ورزشگاه اف تی ایکس در قلب یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان در زمینه ارزهای دیجیتال قرار دارد.
اما شروع ماجرای فروپاشی امپراطوری بنکمن فرید با افشاگری کوین دسک، رسانه فعال در فضای ارزهای دیجیتال رقم خورد. خبرنگاران کوین دسک پیش از سایر رسانه‌ها گزارش‌هایی را منتشر کردند که نشان می‌داد FTX از نظر مالی در شرایط پرریسکی قرار دارد و از سرمایه مشتریان خود سوءاستفاده کرده است.
با روشن‌شدن وضعیت فاجعه‌بار صرافی FTX و کلاهبرداری‌های مدیران این مجموعه، مشتریان این پلتفرم با ترس از دست دادن سرمایه‌های خود اقدام به برداشت میلیاردها دلار از حساب‌هایشان کردند و در نهایت کار به جایی رسید که صرافی FTX مجبور شد در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ (۲۰ آبان ۱۴۰۱) اعلام ورشکستگی کند. با ورشکستگی FTX دست بیش از یک میلیون کاربر این صرافی از سرمایه‌هایشان کوتاه ماند و موفق به برداشت دارایی‌های خود در آن زمان نشدند.
دامیان ویلیامز حقوق‌دان آمریکایی، می‌گوید بنکمن فرید در این پرونده مرتکب یکی از بزرگترین کلاهبرداری‌های تاریخ آمریکا شده است. اتهام اصلی سم بنکمن فرید که البته حالا دیگر جرم تلقی می‌شود، سوءاستفاده از وجوه مشتریان FTX برای انجام سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در مؤسسه آلامدا ریسرچ است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]