مهرماه رسید ثبت نام کتاب درسی تمام نشد/ بی سر و سامانی یک سامانه
مهرماه رسید ثبت نام کتاب درسی تمام نشد/ بی سر و سامانی یک سامانه

اگر ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزانتان در سامانه مربوطه به اتمام رسیده است، شما یکی از خوشبخت ترینِ ایرانیان محسوب می شوید.

به گزارش خبرآنلاین،درست دمِ درِ مهرماه، هنوز ثبت نام دانش آموزان برای کتاب های درسی در سامانه معروف به سیدا و یا از طریق مای مدیو تمام نشده است و ورود به این سامانه، در کل برای کاربرهای عادی و خانواده ها، کار اعصاب خرد کنی به شمار می رود.

تابناک در خبری نوشت:وزارت آموزش و پرورش از مدت ها قبل با مشکلاتی در این حوزه مواجه بوده و روابط عمومی آن نیز چندان اراده ای برای توجه به دغدغه های اجتماعی خانواده ها و دانش آموزان نداشته است و در کل از روابط عمومی های ضعیف در چنین اطلاع رسانی هایی محسوب می شود.

عدم امکان استفاده از یوزر-پسورد ذخیره شده در سیستم، ورود به سامانه با گذر از یک سامانه دیگر،  راحت نبودن یافتن بخش مورد نظر در ورود به سایت،  بخش های متعدد و جداگانه برای والدین و دانش آموزان و لزوم  تحمل پنج دقیقه زمان برای ورود مجدد به سامانه در صورت عدم ورود در مرحله اول،  … همه و همه از نقاظ ضعف چنین سامانه ای محسوب می شود.

در حالی که در تنظیمات سیستم شما، دسترسی برای پنجره های باز شو، در حالت مجاز است، اما در ورود به سامانه ثبت کتاب، مدام با پیامی مواجه می شوید که از شما می خواهد این بخش را در حالت مجاز قرار دهید.

مهرماه رسید ثبت نام کتاب درسی تمام نشد/ بی سر و سامانی یک سامانه

خسته شدیم
سلیمی،  پدری که هنوز ثبت نام فرزندش برای کلاس دهم انجام نشده است، می گوید: آن قدر سخت و پیچیده این سامانه طراحی شده و ایرادات اساسی دارد که به یکی از استرس های ما تبدیل شده است.
وی می گوید: اتفاقا ما خانواده ای هستیم که عمده درگیریهای کاری مان با انواع سایت ها و سامانه است. اما واقعا این مورد، خیلی آزار دهنده شده است.
وی می گوید: تکنولوژی برای رفاه انسانها ایجاد شده، اما برای ما، مایه دردسر شده است.

در طول سال گذشته سامانه های مربوط به ثبت نام مدارس، سامانه تاثیر سابقه تحصیلی در رتبه کنکور و دیگر سامانه های مرتبط با امر آموزش در کشور، دچار انواع اختلالات و قطعی ها شده و دردسرهایی را برای خانواده ها ایجاد کرده است.

همچنین در حالی که با یک هماهنگی ساده بین دو نهاد ، بحث عکس دار کردن شناسنامه دانش آموزان پایه دهم، و تغییر شماره سریال شناسنامه جدید آنها، می توانست به راحتی حل و فصل شود، اما همین شماره سریال هم تبدیل به مساله شده و باید معلوم شود که مدیر مدرسه در زمان ثبت نام، کدام شماره سریال را وارد کرده است. تازه بعد از این مرحله هم در برخی از سیستم ها ورود به سایت ثبت کتاب های درسی راحت نیست. 
به نظر می رسد در دو روز منتهی به مهرماه، هر چه سریع تر آموزش و پرورش، باید فکری برای بازماتندگان از ثبت نام کثبت درسی بیندیشد.

۲۳۳۲۱۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]