صدور کارت سوخت به صورت اینترنتی منتفی شد؟
صدور کارت سوخت به صورت اینترنتی منتفی شد؟

در حالی که با رونمایی از سامانه اینترنتی ثبت درخواست کارت سوخت در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران و با حضور مسئولان نفتی و فراجا، پیش‌بینی می‌شد که این تصمیم از ابتدای خرداد ماه اجرایی شود، همچنان خبری از آن نیست.

ثبت نام آنلاین برای درخواست کارت سوخت که قرار بود از ابتدای خرداد ماه امسال اجرا شود، دوباره به تعویق افتاد. از آذر ماه سال گذشته، مسئولان صنعت نفت موضوع ثبت نام آنلاین برای کارت سوخت را مطرح کردند و بر اساس وعده‌ها، قرار بود این تصمیم در بهمن ماه سال گذشته اجرایی شود که اتفاق نیفتاد.

پس از آن مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش در فروردین ماه سال جاری اذعان کرد که مردم می‌توانند از اردیبهشت امسال به صورت برخط کارت سوخت نوشماره و المثنی را انجام دهند، اما برای بار دوم نیز این وعده محقق نشد.

در حالی که با رونمایی از سامانه اینترنتی ثبت درخواست کارت سوخت در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران و با حضور مسئولان نفتی و فراجا، پیش‌بینی می‌شد که این تصمیم از ابتدای خرداد ماه اجرایی شود، همچنان خبری از آن نیست.

به گفته مهدی سید هاشمی، مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا، فرایند ثبت‌نام اینترنتی کارت سوخت در خرداد ماه امسال راه‌اندازی می‌شود. اما با گذشت ۲۵ روز از خرداد هنوز این اتفاق نیفتاده است و بنابر گفته محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ثبت نام اینترنتی کارت سوخت تنها برای خودروهای نوشماره امکان‌پذیر است و ثبت‌نام اینترنتی کارت هوشمند سوخت المثنی نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی از سوی پژوهش و توسعه ناجی است.

این در حالیست که مهدی سیدهاشمی در پاسخ به یکی از رسانه‌ها اعلام کرده بود: تمامی اطلاعات، زیرساخت‌ها و بسترهای لازم از سوی پلیس (بنیاد تعاون فراجا) در اختیار وزارت نفت قرار گرفته است و در حال حاضر مشکلی برای راه‌اندازی این سامانه وجود ندارد.

خبرنگار این موضوع را از مدیران فراجا پیگیری کرد؛ بر اساس این پیگیری، تمامی اطلاعات، زیرساخت‌ها و بسترهای لازم از سوی پلیس (بنیاد تعاون فراجا) در اختیار وزارت نفت قرار گرفته است و در حال حاضر مشکلی برای راه‌اندازی این سامانه وجود ندارد.

اینکه چرا وزارت نفت با وجود در اختیار گرفتن تمام زیرساخت‌ها، دیتابانک و بسترهای لازم از سوی پلیس، همچنان اقدامات لازم نهایی برای اجرایی شدن ثبت درخواست اینترنتی کارت سوخت خودرو را اجرایی نکرده است را باید مسئولان وزارت نف پاسخگو باشند.

کارت سوخت یکی از مهم ترین کارت هایی است که دارندگان خودرو آن را در جای مخصوص نگهداری می کنند و مانند جانشان از آن حفاظت می کنند. اگر کارت سوخت شما مفقود شود، باید مدت زمان زیادی را با بنزین آزاد سر کرده و هزینه های بسیاری هم پرداخت کنید. با این حال همین سهمیه هایی که هر ماه به حساب دارندگان کارت سوخت واریز می شود هم جواب یک ماه آن ها را نمی دهد و مجبور می شوند چند روز پایانی ماه را بنزین آزاد بزنند. البته که سهمیه بنزین در کارت های آزاد نیز کاهش پیدا کرده و سوخت گیری محدودیت دارد. بهمن ماه سال گذشته بود که اعلام شد سهمیه بنزین آزاد کارت‌های شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش پیدا کرده و میزان بنزین یارانه‌ای قابل ذخیره در کارت نیز از ۵۴۰ لیتر به ۳۶۰ لیتر رسیده است. این خبر نشان داد که رانندگان نباید بیش تر از میزان تعیین شده بنزین بزنند و در اصل برای جلوگیری از قاچاق سوخت است.

منبع:

خبرگزاری دانشجو

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]