چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 130168
  • 10 سپتامبر 2024 - 22:33
  • 25 بازدید
  • ۰ دیدگاه

حرکت قدرتمند طلا در آستانه انتشار داده‌های تورمی آمریکا

حرکت قدرتمند طلا در آستانه انتشار داده‌های تورمی آمریکا
حرکت قدرتمند طلا در آستانه انتشار داده‌های تورمی آمریکا

اکوایران: طلا توانسته در کانال ۲۵۰۰ دلار باقی بماند و انتظار می‌رود کاهش قریب‌الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو، روند مثبت فلز زرد را حفظ کند.

به گزارش اکوایران، قیمت‌های طلا در روز سه‌شنبه (۲۰ شهریور)، بدون چالش بالاتر از سطح ۲۵۰۰ دلار به ازای هر اونس باقی ماند. سرمایه‌گذاران اکنون در انتظار داده‌های تورمی آمریکا هستند تا به شکل بهتری تشخیص دهند میزان کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در هفته آینده چه میزان خواهد بود.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۱۸:۳۴ به وقت ایران، با رشد ۰/۲ درصدی در سطح ۲۵۰۹ دلار در هر اونس قرار گرفت. معاملات آتی فلز زرد نیز با رشد ۰/۲ درصدی در سطح ۲۵۳۸ دلار قرار گرفت.

دانیل گالی، استراتژیست کالا در TD Securities گفت: «قیمت طلا در بازه بسیار محدودی معامله می‌شود و منتظر کاتالیزور بعدی است که احتمالا هم در مناظره امشب ریاست‌جمهوری ایالات متحده و به دنبال آن داده‌های تورم فردا، خود را نشان خواهد داد.»

سرمایه‌گذاران به شکل دقیق به نظارت بر شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا و شاخص قیمت تولیدکننده این کشور خواهند پرداخت که به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه منتشر می‌شوند.

طلا در سال جاری میلادی با رشد ۲۱ درصدی همراه شده و توانسته به رکورد ۲۵۳۱ دلار در هر اونس برسد.

بازارها در حال حاضر احتمال کاهش ۰/۲۵ درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا را در سطح ۷۱ درصد می‌بینند و این احتمال برای کاهش نیم درصدی نرخ بهره در سطح ۲۹ درصد قرار دارد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
واکنش بازار ارز و سکه به انفجار لبنان 18 سپتامبر 2024

واکنش بازار ارز و سکه به انفجار لبنان

معامله‌گران می‌گویند چهارشنبه روز مهمی برای بازار است، آن‌ها تصور می‌کنند فد در این روز با طلا تعیین‌تکلیف می‌کند. انفجارهای لبنان در پشت خط چه واکنش‌هایی داشت؟

18 سپتامبر 2024

انفجار لبنان به دلار پشت‌خطی رسید

معامله‌گران بازار ارز می‌گویند آنقدر بازار بی‌رمق است که اتاق‌های معاملاتی سوت‌و‌کور شده و در چارت، یک فشردگی یا فریز قیمتی عجیبی اتفاق افتاده است. از منظر آن‌ها این حالت بازار نشان می‌دهد که بازار ارز در تایم استراحت قرار دارد، اما در نهایت این فشردگی قیمت به نوسان بزرگ ختم خواهد شد. این دسته […]

در آستانه تصمیم مهم فدرال رزرو: هر یک از گزینه‌های پیش‌روی بانک مرکزی آمریکا چه اثری بر بازارها خواهد گذاشت؟ 17 سپتامبر 2024

در آستانه تصمیم مهم فدرال رزرو: هر یک از گزینه‌های پیش‌روی بانک مرکزی آمریکا چه اثری بر بازارها خواهد گذاشت؟

اکوایران: درحالی که فدرال رزرو معمولا ترجیح می‌دهد که با افزایش ۰٫۲۵ درصدی نرخ بهره حرکت کند ولی این‌بار بنظر می‌رسد مساله پیچیده شده است، بطوری که معامله گران بازارهای جهانی نمی‌دانند نرخ بهره چه میزان کاهش خواهد یافت. این مساله می‌تواند نوسانات زیادی در بازار ایجاد کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.