پنج شنبه, ۱۲ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 136379
  • 02 اکتبر 2024 - 21:33
  • 5 بازدید
  • ۰ دیدگاه

جزئیات پنجاه‌وپنجمین حراج طلا مرکز مبادله: برای هشتمین بار تمام شمش‌ها فروش رفت

جزئیات پنجاه‌وپنجمین حراج طلا مرکز مبادله: برای هشتمین بار تمام شمش‌ها فروش رفت
جزئیات پنجاه‌وپنجمین حراج طلا مرکز مبادله: برای هشتمین بار تمام شمش‌ها فروش رفت

اکوایران: پنجاه و پنجمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در روز گذشته -‌۱۰ مهر- انجام شد و در آن صددرصد شمش‌های طلا ارائه شده به فروش رفت.

به گزارش اکوایران، روز گذشته -سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳- پنجاه و پنجمین حراج شمش طلای مرکز مبادله برگزار شد. در این حراج از مجموع ۱۵۹ کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، همه شمش‌ها، با میانگین قیمت پنج میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

در پنجاه و پنج حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران، حجم معاملات این تالار از مرز ۱۰ تن گذشت و در مجموع ۱۰۵۴۴ شمش طلای یک‌کیلویی استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار معامله شده است.

رکوردداران حراج شمش طلا مرکز مبادله

تا با الان در هشت جلسه حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله ۱۰۰ درصد شمش‌های مبادله شده به فروش رفت. در اولین روز حراج حضوری در تاریخ ۲۷ دی ۱۴۰۲ هر ۱۰ کیلوگرم شمش طلا با میانگین قیمت ۳ میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان (برای کیلو) مورد معامله قرار گرفته است.

در حراج دوازدهم مرکز مبادله که در ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد نیز تمام ۲۰۳ شمش طلایی که عرضه شده بود با میانگین قیمتی ۴ میلیارد و ۷۲ میلیون تومان به فروش رفت.

سومین حراجی که در آن ۱۰۰ درصد شمش‌های عرضه شده به فروش رسید، حراج سی‌ام مرکز مبادله بود. در این حراج که در ۸ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد، هر ۵۴ شمش طلای عرضه شده فروخته شد. ارزش ریالی هر شمش طلا در آن به طور میانگین چهار میلیارد و ۵۱۸ میلیون تومان بود.

در حراج‌های چهل و دوم و چهل و چهارم نیز ۱۰۰ درصد شمش‌های عرضه شده به فروش رفت. در حراج چهل و دوم، ۱۴۷ شمش با میانگین قیمتی چهار میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومان و در حراج چهل و چهارم، ۱۵۲ شمش با میانگین قیمتی چهار میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان فروخته شد.

همچنین در حراج‌های پنجاه و یک و پنجاه و سوم از حراج‌های مرکز مبادله نیز ۱۰۰ درصد شمش‌های طلا به فروش رفتند. در حراج‌ پنجاه و یکم ۱۶۸ قطعه با میانگین ۴ میلیارد و ۹۰۶ میلیون تومان و حراج پنجاه و سوم با میانگین قیمت ۵ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان به فروش رفتند.

کمترین درصد فروش شمش‌های طلا در مرکز مبادله نیز با ۶٫۶ درصد در چهارمین حراج مرکز مبادله به ثبت رسید. در این حراج از ۱۶۶ شمش طلای عرضه‌شده، ۱۱ شمش با میانگین قیمتی سه میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان به فروش رفت.

بیشترین تعداد شمش طلای فروخته‌شده طی ۵۵ مرحله حراج حضوری مرکز مبادله در چهلمین مرحله از حراج که ۱۴ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد با ۵۶۷ عدد شمش با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان به ثبت رسید.

کمترین تعداد شمش فروخته‌شده نیز با پنج عدد، متعلق به دومین مرحله از حراج است که در تاریخ ۴ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد. در این حراج، هر شمش طلا با عیار ۹۹۵ در هزار، به طور میانگین سه میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان بود.

در پنجاه و چهارمین حراج حضوری مرکز مبادله  که در تاریخ ۱۰ مهر ۱۴۰۳، برگزار شد، بیشترین ارزش ریالی هر شمش طلا میانگین قیمت پنج میلیارد و ۲۴۷ میلیون تومان به ثبت رسیده است.

از طرفی پایین‌ترین میانگین قیمت هر شمش طلا نیز با قیمت ۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان متعلق به هفتمین جلسه حراج مرکز مبادله ایران است.

photo_2024-10-02_18-01-06در پنجاه و دومین حراج مرکز مبادله، تعداد شمش‌های عرضه شده در سایت مرکز مبادله ایران ذکر نشده بود؛ به همین خاطر درصد شمش‌های به فروش رفته قابل محاسبه نیست. اما تعداد شمش‌های به فروش رفته در مرحله پنجاه و دوم شمش طلا، تعداد ۲۴ شمش با میانگین قیمت پنج میلیارد و سه میلیون تومان به ثبت رسیده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بررسی تأثیر عملیات وعده صادق ۲ بر بازارهای داخلی و بین‌المللی 02 اکتبر 2024

بررسی تأثیر عملیات وعده صادق ۲ بر بازارهای داخلی و بین‌المللی

اکوایران: دیدبان اکوایران در این گزارش اثر عملیات وعده صادق ۲ را بر بازارهای داخلی و طلا و نفت جهانی بررسی خواهد کرد.

جهش طلای جهانی با حمله موشکی ایران به اسرائیل 02 اکتبر 2024

جهش طلای جهانی با حمله موشکی ایران به اسرائیل

اکوایران: به دنبال بالا گرفتن تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، قیمت طلا با رشد ۱ درصدی همراه شده است.

بازار طلا و سکه در شوک حمله موشکی ایران به اسرائیل 02 اکتبر 2024

بازار طلا و سکه در شوک حمله موشکی ایران به اسرائیل

قیمت طلا و سکه امروز هم با افزایش قیمت همراه شد. اما حمله موشکی ایران به اسرائیل چه تاثیری بر این بازار دارد؟

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.