شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 136827
  • 05 اکتبر 2024 - 9:33
  • 8 بازدید
  • ۰ دیدگاه

چرا هفته جاری برای طلا و سکه مهم است؟

چرا هفته جاری برای طلا و سکه مهم است؟
چرا هفته جاری برای طلا و سکه مهم است؟

قیمت طلا و سکه هفته جدید را با کاهش قیمت آغاز کرد. اما اگر در این هفته افزایش قیمت ادامه نداشته باشد، دوره جدیدی برای این بازار آغاز می‌شود.

به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه در هفته گذشته متاثر از تنش‌های منطقه روندی افزایشی را در پیش گرفت، اما برای هفته جدید گویا بازار قصد تغییر روند دارد؛ چراکه قیمت‌ها در نخستین روز هفته نزولی گزارش شده‌اند. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران،‌ طلای ۱۸ عیار امروز، ۱۴ مهر ۱۴۰۳ که هفته گذشته به کانال چهار میلیون تومانی صعود کرده بود،‌ امروز با ریزشی جزئی کار خود را آغاز کرد و حال با نرخ چهار میلیون و ۵۰۰ تومان در بازار کشور عرضه می‌شود. طلای ۲۴ عیار هم امروز ارزان شد و به قیمت پنج میلیون و ۳۳۳ هزار تومان رسید.

بازار سکه هم که رشد قابل توجهی را در هفته گذشته به ثبت رساند، امروز کاهشی شد. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشت، سکه طرح جدید که در هفته گذشته دوباره سقف‌شکنی کرد،‌ امروز به نرخ ۴۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم هم با ریزش مواجه شد و حال در نرخ ۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به بازار عرضه می‌شود.  

طلای جهانی هم امروز با ریزش جزئی قیمت همراه بود و امروز با نرخ ۲۶۵۴ دلار در بازارهای جهانی در نوسان است. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

برزو حق‌شناس،‌ کارشناس بازارهای مالی،‌ در گفتگو با اکوایران گفت:«تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در کشور انس جهانی طلا و قیمت دلار است. در این میان معمولا بازارساز هنگامی که هرکدام از مولفه‌های تعیین‌کننده با افزایش قیمت همراه شود،‌ با استفاده از مولفه دیگر قیمت طلا و سکه را کنترل می‌کند.»

او توضیح داد:«هفته گذشته تحت تاثیر تنش‌ها،‌ هر دو مولفه تعیین‌کننده صعودی شدند،. در نتیجه هم طلا و سکه سقف‌شکنی کردند. هفته جدید اما،‌ هفته مهمی برای بازار طلا و سکه است. اگر هفته آینده قیمت طلای آبشده و سکه امامی به کانال پیشین خود بازگردد، می‌توان گفت بازارساز در کار خود درست عمل کرده و توانسته است بازار را کنترل کند.»

این کارشناس بازارهای مالی افزود:« درصورتی که بازار نتواند جلوی افزایش قیمت را بگیرد،‌ یک دوره جدید برای طلا و سکه آغاز می‌شود و باید منتظر سقف‌شکنی‌های جدید باشیم.البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که چشم‌انداز بازار تا پایان سال صعودی پیش‌بینی می‌شود. اما میزان افزایش قیمت‌ها در این بازار مورد توجه است.»

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
04 اکتبر 2024

ابعاد حقوقی بازی‌های دیجیتال

حمید قنبری، حقوقدان در میزگرد اختصاصی اکوایران به بررسی ابعاد حقوقی این گونه بازی‌های رمزارزی پرداخت. قنبری اذعان دارد: در خصوص بازی‌های دیجیتال فقط یک مسئله وجود ندارد بلکه طیف حقوقی گسترده‌ای از مسائل وجود دارد که از هم جدا نشدنی‌‌اند و زنجیره‌وار به یکدیگر مرتبط هستند. وی اولین مسئله را حقوق مالکیت دانست و […]

04 اکتبر 2024

عملکرد بازار ارز و طلا در این هفته چگونه بود؟

اکوایران: در حال حاضر معامله گران با توجه به افزایش حباب اقلام طلا، سکه و هیجانی بودن بازار نسبت به قرار گرفتن در موقعیت خرید هشدار می‌دهند زیرا می‌تواند برای خریداران ایجاد زیان کند

تأکید دولت چهاردهم بر یکسان‌سازی نرخ ارز/ از موافقت همتی و قالیباف تا سیگنال مخالفت فرزین 04 اکتبر 2024

تأکید دولت چهاردهم بر یکسان‌سازی نرخ ارز/ از موافقت همتی و قالیباف تا سیگنال مخالفت فرزین

اکوایران: در جلسه علنی مجلس، موضوع نظام ارز چندنرخی و اختلاف میان نرخ ارز نیمایی و بازار آزاد به یکی از مباحث اصلی تبدیل شد. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، بر ضرورت اصلاح سیاست‌های ارزی تأکید کرد و برخی نمایندگان با اشاره به اثرات مخرب چند نرخی بودن ارز، خواستار یکسان‌سازی نرخ‌ها شدند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.