سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 32107
  • 09 اکتبر 2023 - 14:17
  • 198 بازدید
  • ۰ دیدگاه

حذف مالیات برای واردات شمش طلا

حذف مالیات برای واردات شمش طلا
حذف مالیات برای واردات شمش طلا

واردات شمش طلا از تاریخ اول آبان امسال معاف از پرداخت مالیات علی الحساب می‌شود.

به گزارش اکوایران، محمد هادی سبحانیان – رئیس سازمان امور مالیاتی – در نامه‌ای خطاب به رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با عنایت به درخواست‌های مکرر واردکنندگان شمش طلا و با توجه به شرایط تحریمی کشور و بنا به اختیار حاصل از ماده ۱۶۳ قانون مالیات‌های مستقیم ، واردات شمش طلا از اول آبان ۱۴۰۲ مشمول پرداخت مالیات على‌الحساب موضوع ماده مذکور نخواهد بود.

آذر سال گذشته بود که محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به وزرای اقتصاد، صمت و رئیس کل بانک مرکزی آزادشدن واردات شمش فلزات گرانبها نظیر طلا، نقره و پلاتین را به هر میزان و بدون ثبت ابلاغ کرده بود.  

پیش از آن هم در شهریور سال پیش داود منظور، رئیس کل سابق سازمان امور مالیاتی کشور در بخشنامه‌ای به ادارات کل امور مالیاتی معافیت واردات شمش فلزات گرانبها را که شامل مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده و همچنین لغو عوارض گمرکی واردات این کالاها را ابلاغ کرده بود.

به نظر می‌رسد حالا با نامه رئیس کل سازمان امور مالیاتی به معاونت گمرک مبنی بر معافیت مالیاتی واردات شمش، این موضوع بعد از گذشت بیش از یک سال به مرحله عملیاتی رسیده است.

14020717075203249285248910

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
07 مه 2024

بالا کشیدن حباب سکه

قیمت دلار و سکه در دومین برخورد به کف حمایتی از این نقطه برگشت. بازار ارز و سکه در انتهای هفته گذشته به این سطح حمایتی رسیده بود اما در شکستنش ناکام بود. مجددا در روز یکشنبه قیمت به سمت این مرز حرکت کرد و دوباره نتوانست این مرز را از دست بدهد. قیمت سکه […]

تحولات جدید در روند معاملات بیت‌کوین 07 مه 2024

تحولات جدید در روند معاملات بیت‌کوین

اکوایران: شاخص فاندینگ رِیت بیت‌کوین پس از منفی شدن در پایان هفته گذشته به حالت خنثی‌تر بازگشته و قیمت این ارز دیجیتال تاحدودی با افزایش همراه شده است.

ماتم سهامداران در سالگرد سقوط بزرگ/ سیگنال اونس به صندوق‌های طلا 06 مه 2024

ماتم سهامداران در سالگرد سقوط بزرگ/ سیگنال اونس به صندوق‌های طلا

اکوایران: یکسال قبل در چنین تاریخی بازار سرمایه دفتر معاملات سبز چندماهه را بست و به یکباره فرو ریخت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.