سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 42566
  • 15 نوامبر 2023 - 17:14
  • 117 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سناریو تکراری در بازار سکه

سناریو تکراری در بازار سکه
سناریو تکراری در بازار سکه

اکوایران: برخی پیش‌بینی می کنند در روزهای دوشنبه قیمت در بازار ارز و سکه طی چهار هفته گذشته کاهشی بوده و این دوشنبه هم این روند می‌تواند تکرار شود. البته که بازار ملزم به تکرار روند نیست.

به گزارش اکوایران، قیمت سکه امامی در دومین روز هفته در سراشیبی قرار گرفت. فلز زرد رنگ داخلی از همان ساعات اولیه شروع به کار معاملات کانال ۲۹ میلیون تومان را از دست داد و با کاهش تقریبا ۱۵۰ هزار تومانی بر روی ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار گرفت. در واپسین لحظات کاری بازار سکه، این فلز گران بهای داخلی در حدود ۲۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین طبق ادعای سکه بازان در پشت خط یکشنبه شب هم کمتر کسی تمایل به خرید سکه داشت و قیمت آن بر روی پله نهم کانال یاد شده بسته شد.

این کاهش قیمت در حالی است که برخی‌ها مدعی هستند اثرگذاری اخبار جنگ حماس و اسرائیل برروی بازار تا حدودی کمتر شده است. با این حال عده‌ای دیگر می‌گویند مهم‌ترین خبر برای بازار طلا و سکه جنگ اخیر در نوار غزه است.

در روز یکشنبه یک خبر به بازار آمد مبنی بر اینکه آکسیوس از طرح پیشنهادی برای مبادله اسرا میان اسرائیل و حماس خبر داده است. خبری که می‌توانست بازارها را تحت تاثیر قرار دهد. اما در ادامه رویترز گزارش داد حماس مذاکرات تبادل اسرا با اسرائیل را متوقف کرده است.

از نظر تحلیل‌گران فنی قیمت طلای آب‌شده می‌تواند با کاهش به سمت محدوده حمایتی خود یعنی ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان برود که اگر زیر عدد تثبیت دهد در حوالی ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم یک گپ دارد و آن‌جا می‌تواند آن را پر کند. اما آن چیزی که جلوی کاهش طلا را می‌گیرد واگرایی مثبت و اشباع فروش است. به عقیده معامله‌گران این واگرایی می‌تواند تمام فروش‌ها را ببندد و آن‌جاست که می‌بینیم که کلی آدم جا مانده‌ از بازار داریم. 

برخی پیش‌بینی می‌کنند در روزهای دوشنبه قیمت در بازار ارز و سکه طی چهار هفته گذشته کاهشی بوده و این دوشنبه هم این روند می‌تواند تکرار شود. البته که بازار ملزم به تکرار روند نیست.

در شرایط کنونی فنی‌کارها می‌گویند که سکه امامی در بازار امروز دوشنبه ۲۲ آبان، مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

حباب سکه امامی 22 آبان

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
تقابل اخبار پکن و ریاض در میدان دلار تهران/ نیم سکه رشد نکرد 29 آوریل 2024

تقابل اخبار پکن و ریاض در میدان دلار تهران/ نیم سکه رشد نکرد

اکوایران: در حالیکه مجمع جهانی اقتصاد به‌جای سوییس در ریاض برگزار شده است، به نظر می‌رسید که اخبار ریاض بر کاهش قیمت دلار موثر بوده است ولی در روز جاری صحبت‌های سخنگوی وزارت امور خارجه چین به نظر می‌رسد عاملی بود که باعث نفس کشیدن دلار شد.

میزان سهمیه ارز حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد 29 آوریل 2024

میزان سهمیه ارز حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد

اکوایران: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج از اختصاص ۵۰۰ یورو برای حج ۱۴۰۳ خبر داده که قرار است ارز تخصیصی ۳۹ هزار تومان محاسبه شود.

خوش‌بینی وال‌استریت به لیر: ورق اسکنانس ترکی برمی‌گردد؟ 29 آوریل 2024

خوش‌بینی وال‌استریت به لیر: ورق اسکنانس ترکی برمی‌گردد؟

اکوایران: سیتی‌گروپ و جی‌پی مورگان در میان موسساتی قرار دارند که خرید لیر ترکیه در معاملات آتی را توصیه می‌کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.