تهران برقی می شود| نصب ۵ هزار دستگاه شارژ خودروهای هیبریدی در یک سال آینده
تهران برقی می شود| نصب ۵ هزار دستگاه شارژ خودروهای هیبریدی در یک سال آینده

رفان مدیر برق مپنا از بهره‌برداری همزمان از ۱۵ ایستگاه شارژ خودروی برقی در تهران خبر داد و گفت: بر اساس طرح جامع مطالعاتی شهر تهران باید ۵۰۰۰ دستگاه شارژر ظرف یک سال آماده نصب و راه اندازی می‌شود.

بازار؛ گروه آب و انرژی: بعدازظهر امروز و با حضور وزیر صمت، ۱۵ ایستگاه شارژ خودرو برقی در تهران به بهره‌برداری رسید. موسی رفان مدیر برق و کنترل گروه مپنادر این مراسم که با حضور وزیر صمت، رییس و اعضای شورای شهر و مسئولین شهرداری و گروه مپنا برگزار شد، با بیان اینکه از ۱۵ ایستگاه برنامه‌ریزی شده، شش ایستگاه در پارکینگ‌ها، چهار ایستگاه در بوستان‌ها و مابقی در مکان‌های عمومی احداث خواهند شد، گفت: در این پروژه ۴۴ شارژر سریع، ۵۰ شارژر AC نصب شدند که ۳۰ تا ۲۴۰ کیلوولت هستند و همچنین ۹۱ سوکت شارژ دارند.

به گفته او صفر تا صد این پروژه ظرف ۲۴ روز انجام‌ گرفت به طوری که نهم مرداد قرارداد امضا و ۵ شهریور ایستگاه‌ها تحویل داده شد.

رفان با اشاره به چالش‌های اجرای این پروژه تصریح کرد: اولین چالش تخصیص مکان و چالش بعدی تامین امنیت بوده است.

مدیر برق و کنترل گروه مپنا، برنامه‌ریزی برای دیماند برق را چالش دیگر اجرای این پروژه برشمرد و افزود: برای احداث ۱۵ ایستگاه مشکلی نداریم اما با افزایش تعداد دچار مشکل می شویم.

رفان با بیان اینکه هماهنگی بین سازمان‌های شهرداری از دیگر چالش‌هاست، اظهار کرد: طرح جامع مطالعاتی شهر تهران را در دستور کار داریم و بر این اساس ۵۰۰۰ دستگاه شارژر ظرف یک سال آماده نصب و راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت تامین خودرو باید توسط شهرداری و وزارت صمت فراهم شود، اظهار کرد: تشکیل یک شرکت مشترک متشکل از شهرداری، مپنا و خودروسازان پیشنهاد شد که بناست متولی نصب و نگهداری و بهره برداری از ایستگاه‌های شارژ باشد، ‌پیش‌نویس این طرح تهیه شده و در فرصت مقتضی به نتیجه خواهد رسید.

۷ تا ۱۰ سال است اتوبوسی به تهران اضافه نشده است

در این مراسم همچنین مهدی چمران رییس شورای شهر گفت: امیدواریم در سال آینده شاهد ورود تعدادی از اتوبوس‌های برقی، خودروهای برقی‌ و موتورسیکلت‌های برقی به پایتخت باشیم.

او با بیان اینکه قطعا ما نیازمند ورود اتوبوس‌های جدید به پایتخت هستیم گفت: اتوبوس‌های برقی نمی‌توانند جایگزین اتوبوس‌های بنزینی باشند چرا که ما هم اکنون با کمبود اتوبوس در شهر تهران مواجه هستیم و بین ۷ تا ۱۰ سال است که هیچ اتوبوسی به شهر تهران افزوده نشده است.

چمران با بیان اینکه متاسفانه در ماه‌های آبان و آذر با مشکل وارونگی هوا و آلودگی هوا روبه‌رو خواهیم بود تاکید کرد: این مسئله موجب ناراحتی و گلایه شهروندان است و امیدواریم با استفاده از اتوبوس‌ها و خودروهای برقی و همچنین موتورسیکلت‌های برقی به سمت هوای پاک و کاهش آلودگی هوا در شهر تهران گام برداریم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]