مبادلات تجاری ایران و اقلیم کردستان افزایش می‌یابد
مبادلات تجاری ایران و اقلیم کردستان افزایش می‌یابد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مبادلات تجاری بین ایران و اقلیم کردستان عراق با آغاز به کار منطقه آزاد بانه و مریوان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش بازار، حجت‌الله عبدالملکی که در آیین افتتاحیه نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق حضور داشت، در یک گفتگوی زنده با شبکه NRT اقلیم کردستان عراق افزود: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، میزبان سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان عراق هستند.

وی با تشریح مزایای منطقه آزاد بانه و مریوان، ایجاد این منطقه آزاد را فرصت بسیار خوبی برای همکاری تجار و بازرگانان و سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران دانست.

ایجاد مناطق آزاد مشترک یکی از رویکردهای دبیرخانه شورای عالی در دولت سیزدهم است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین در گفت و گو با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان اربیل اقلیم کردستان عراق، ایجاد مناطق آزاد مشترک با کشورهای همسایه را یکی از رویکردهای دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت مردمی سیزدهم قلمداد کرد.

عبدالملکی در این دیدار، ایجاد منطقه آزاد مشترک با اقلیم کردستان عراق را یکی از اقدامات راهبردی در راستای افزایش مبادلات تجاری دو کشور برشمرد و از ‌تمایل مقامات اقلیم کردستان عراق برای ایجاد این منطقه آزاد مشترک خبر داد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]