قیمت هوم لیفت | عوامل موثر بر هزینه نصب و اجرای هوم لیفت
قیمت هوم لیفت | عوامل موثر بر هزینه نصب و اجرای هوم لیفت
دسترسی به طبقه‌های مختلف ساختمان یک توانایی ارزشمند است که متاسفانه افراد سالمند و دارای ناتوانی‌های جسمانی از داشتن آن محروم هستند.

هوم لیفت؛ افزایش کیفیت زندگی سالمندان و افراد ناتوان با کمترین هزینه

شما می‌توانید با نصب هوم لیفت به راحتی و در زمان کوتاه به طبقات مختلف ساختمان دسترسی داشته باشید. این سیستم در محیط‌ منزل نصب می‌شود و علاوه بر کارایی بالا موجب زیبایی و مدرن شدن خانه شما خواهد شد. استایل خاص کابین هوم لیفت هر نوع سلیقه را راضی می‌کند و به شما امکان سوار شدن با صندلی چرخدار و انواع تجهیزات توانبخشی را نیز می‌دهد. علاوه بر این می‌توان هوم لیفت را برای ساختمان‌های حداکثر ۴ طبقه و ویلاهای دوبلکس و تریبلکس که نصب آسانسور کششی امکان‌پذیر یا مقرون به صرفه نیست نیز نصب کرد. در این مطلب با عوامل تاثیرگذار بر قیمت هوم لیفت و اجرای این سیستم در فضاهای مختلف آشنا می‌شویم.

هوم لیفت چیست

سیستم هوم لیفت نوعی آسانسور زیبا با ظرفیت محدود و شرایط نصب و اجرای آسان است. شما می‌توانید این دستگاه را به سادگی در انواع فضاهای مسکونی، خصوصی و عمومی با تعداد طبقات محدود نصب کنید. هوم لیفت موجب بهبود ویژگی‌های عملکردی، زیبایی و ارزش منزل می‌ود و آزادی‌عمل ساکنین را تا حد زیادی افزایش خواهد داد. انواع هوم لیفت با مصرف برق پایین، هزینه نصب و نگهداری کم و فضای محدود موجب راحتی و آسایش ساکنین می‌شوند.

انواع سیستم‌های هوم لیفت عبارتند از:

  • بالابر خانگی هیدرولیکی: انواع هوم لیفت هیدرولیکی را می‌توان برای منازل مسکونی نصب و اجرا کرد. این نوع سیستم با هزینه بسیار مناسب و امنیت بالا شرایط را برای جابجایی افراد فراهم می‌کنند. راندمان بالا، مصرف برق پایین و عدم نیاز به موتورخانه برخی از مهمترین مزایای آن هستند
  • بالابر خانگی پنوماتیکی: سیستم‌های هوم لیفت پنوماتیکی با استفاده از یک محفظه شیشه‌ای یا پلاستیکی شفاف و تحت خلاء فرایند جابجایی افراد را انجام می‌دهند. شما می‌توانید این نوع تجهیزات را در فضاهای محدود و کوچک نصب کنید و زیبایی بسیار خاصی به منزل می‌بخشند
  • بالابر خانگی زنجیره‌ای: بالابرهای زنجیره‌ای با استفاده از سیستم رک اند پینیون کار می‌کنند و از ایمنی بالایی برخوردار هستند. شما می‌توانید بدون نگرانی از هزینه‌های تعمیر و نگهداری سنگین این نوع سیستم را در منازل مسکونی کنید. همچنین به دلیل نداشتن اتاق ماشین جداگانه امکان نصب آن‌ها در فضاهای کوچک وجود دارد
  • بالابر خانگی پیچی: این نوع هوم لیفت با استفاده از مکانیزم پیچی در جهت عمودی حرکت می‌کند. نصب این نوع دستگاه در فضاهای مسکونی کوچک ممکن است و ایمنی و کارایی بسیار بالایی را به نمایش می‌گذارد

هوم لیفت چیست

عوامل تاثیرگذار بر قیمت هوم لیفت

نصب و اجرای هوم لیفت می‌تواند یک سرمایه‌گذاری قابل توجه باشد، اما بدون شک در کوتاه‌مدت و بلندمدت از مزایای آن برخوردار خواهید شد. خوشبختانه امروزه به دلیل افزایش عرضه خدمات نصب و راه‌اندازی هوم لیفت و فعالیت شرکت‌های متعدد در این حوزه شاهد کاهش بیش از پیش قیمت و هزینه‌ها هستیم. در ادامه با مهمترین عوامل اثرگذار بر قیمت بالابر خانگی آشنا می‌شویم.

ظرفیت بالابر خانگی

یکی از مهمترین ویژگی‌های هوم لیفت ظرفیت جابجایی آن‌ها است. به طور کلی برای مصارف خانگی و نصب در منزل می‌توان هوم لیفت با ظرفیت جابجایی محدود را نصب کرد. به طور کلی هر چقدر ظرفیت حمل بالابر خانگی بیشتر باشد به چارچوب مستحکم‌تر، موتور قوی‌تر و تجهیزات بهتر نیاز خواهد بود.

تعداد طبقات و میزان جابجایی عمودی

تعداد طبقات ساختمان و میزان جابجایی عمودی هوم لیفت بر هزینه نصب و اجرای آن اثر مستقیم می‌گذارد. شما برای نصب هوم لیفت در طبقات بیشتر به نصب چارچوب بزرگ‌تر و همچنین تجهیزات قدرتمندتر نیاز دارید. از آنجا که بیشتر منازل تنها به بالابر خانگی برای جابجایی در دو تا سه طبقه نیاز دارند می‌توان تا جای ممکن این هزینه را کاهش داد.

نوع سیستم بالابر خانگی

انواع سیستم آسانسور خانگی برای نصب در منازل موجود هستند. شما می‌توانید این تجهیزات را با توجه به تکنولوژی مورد استفاده در خانه نصب و از قابلیت‌های آن‌ها استفاده کنید. به طور کلی برای کاستن از هزینه‌ها باید به سراغ سیستم‌هایی بروید که مصرف انرژی پایین، فضای کم و هزینه اجرای حداقل داشته باشند. هرچقدر تجهیزات مورد نیاز کمتر و فناوری دستگاه ساده‌تر باشد هزینه کمتری نیز برای شما دارد.

نوع متریال‌های ساخت و طراحی سیستم

اجرای هوم لیفت‌های پیشرفته با استفاده از مواد جدید و طراحی مدرن هزینه بیشتری دارد. برای کاستن از قیمت نهایی پروژه بالابر خانگی می‌توانید این مورد را در نظر داشته باشید. البته توجه کنید که استفاده از برخی مواد برای بالا بردن ایمنی دستگاه ضروری است و ارزش هزینه بیشتر را دارد.

امکانات و قابلیت‌های هوم لیفت

امکانات و قابلیت‌های هوم لیفت

انواع هوم لیفت با قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلف در بازار موجود هستند. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود این سیستم‌ها را سفارش دهید. امکانات صوتی و تصویری، سیستم تهویه، سنسورهای کنترل هوشمند، مکانیزم باز شدن درب، صندلی و دستگیره‌های داخل و … برخی از امکانات بالابر خانگی هستند که می‌توانید در هنگام خرید آن‌ها را به سفارش خود اضافه یا از آن حذف کنید.

تاسیسات و جزئیات فنی

مهمترین عامل قیمت هوم لیفت امکانات فنی و تاسیسات آن هستند. نوع موتور، نوع چارچوب، مکانیزم بالابر، سیستم‌های ارتباطی، نوع سنسورها و … بر قیمت نهایی هوم لیفت تاثیر می‌گذارند. به طور کلی هر چقدر تاسیسات بالابر ساده‌تر باشند و نیاز به اعمال تغییرات در ساختمان کمتر باشد هزینه آن نیز کاهش بیشتری پیدا می‌کند.

حجم فضای هوم لیفت

هوم لیفت از یک کابین با اندازه مشخص تشکیل می‌شود. ابعاد این کابین بر وزن و همچنین ظرفیت بالابر خانگی تاثیر می‌گذارد و قیمت آن را تغییر خواهد داد. به طور کلی هوم لیفت بزرگ‌تر موجب رفاه بیشتر کاربر می‌شود، اما هزینه نهایی را نیز افزایش می‌دهد. به طور کلی این حجم با توجه به اندازه کفی بالابر تعیین می‌شود.

تعداد ایستگاه توقف

ساخت ایستگاه توقف برای هوم لیفت بر هزینه آن تاثیر می‌گذارد. اجرای بالابرهای خانگی با تعداد ایستگاه‌های توقف بیشتر گران‌تر تمام می‌شود. بنابراین بهتر است با توجه به نیاز خود حداقل ایستگاه را برای هوم لیفت در نظر بگیرید.

اجرای هوم لیفت در منزل

اجرای هوم لیفت در منزل با کمترین قیمت و بالاترین استانداردهای کیفی و ایمنی

هوم لیفت یک دستگاه بسیار کارآمد و ساده است که می‌تواند کیفیت زندگی سالمندان و افراد ناتوان را تا حد زیادی افزایش دهد. شما می‌توانید این سیستم را با استایل و امکانات رفاهی و فنی موردنظر در منزل خود نصب کنید. در این بین باید به فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت دستگاه نیز توجه داشت تا با توجه به نیاز خود بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین انواع را به کار ببرید. در صورت نیاز به نصب این بالابر در منزل یا محیط کار می‌توانید به مجموعه همیار مکانیک کوشا مراجعه کنید. کارشناسان این مجموعه شما را برای این منظور راهنمایی خواهند کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]