این صندوق که پذیره‌نویسی آن در شهریورماه ۱۴۰۱ انجام شد، در دوره یکساله مهر ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲ دارایی‌های تحت مدیریت خود را نزدیک به ۵۰۰ درصد رشد داده است. بازدهی سالانه ۲۷.۵ درصدی نیز در کنار اطمینان از مدیریت حرفه‌ای صندوق توانسته لبخند را به یکی از محبوب‌ترین صندوق‌های درآمد ثابت قابل معامله بازار […]

این صندوق که پذیره‌نویسی آن در شهریورماه ۱۴۰۱ انجام شد، در دوره یکساله مهر ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲ دارایی‌های تحت مدیریت خود را نزدیک به ۵۰۰ درصد رشد داده است. بازدهی سالانه ۲۷.۵ درصدی نیز در کنار اطمینان از مدیریت حرفه‌ای صندوق توانسته لبخند را به یکی از محبوب‌ترین صندوق‌های درآمد ثابت قابل معامله بازار تبدیل کند.

بررسی بازدهی لبخند در بازه‌های زمانی مختلف

با توجه به اطلاعات منتشر شده در مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران (فیپیران)، بازدهی لبخند فارابی به‌ترتیب در بازه‌های زمانی سه و شش ماهه معادل ۶.۱۹ و ۱۲.۸۲ درصد بوده است. این موضوع در کنار بازدهی مؤثر سالانه ۲۷.۵ درصدی، باعث شده لبخند یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری بدون ریسک باشد.

کسب بازدهی بالاتر از بانک، بدون ریسک

ترکیب دارایی‌های لبخند فارابی به‌گونه‌ای است که بخش اعظم منابع مالی این صندوق (حدود ۹۰ درصد) صرف سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون ریسک اعم از اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی می‌شود. پرتفوی صندوق لبخند به‌گونه‌ای چیده‌ شده که قیمت واحدهای آن نوسان نداشته باشد و همواره در جهت مثبت و افزایشی حرکت کند. همچنین، تخصیص بخش کوچکی از منابع مالی این صندوق به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی، از مهم‌ترین عواملی است که بازده صندوق لبخند بالاتر از بازدهی سپرده‌های بانکی است.

سایر مزایای لبخند فارابی

سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت لبخند علاوه بر بازدهی بالاتر از بانک مزایای دیگری نیز دارد. از میان مهم‌ترین این مزایا می‌توان به نقدشوندگی بالای صندوق لبخند اشاره کرد. وجود بازارگردان در این صندوق سبب می‌شود هنگامی‌که افراد تصمیم به خرید یا فروش لبخند می‌گیرند، بدون قرار گرفتن در صف‌های خرید یا فروش، معامله خود را انجام دهند. همچنین همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، حفظ تنوع در ترکیب دارایی‌های این صندوق سبب شده ضمن حفظ ماهیت بدون ریسک این صندوق‌، سرمایه‌گذاری در آن با سودی بالاتر از سپرده‌گذاری در بانک همراه باشد.

انتخاب لبخند به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که ریسک سرمایه‌گذاری خود را کاهش داده و مدیریت کنند؛ بنابراین زمانی که افراد بخشی از منابع مالی خود را به سرمایه‌گذاری در لبخند اختصاص می‌دهند، می‌توانند اطمینان داشته باشند که حتی در نزولی‌ترین روزهای بازار، بخشی از پرتفوی آن‌ها صعودی خواهد بود.

سرمایه‌گذاری در لبخند برای چه کسانی مناسب است؟

ماهیت بدون ریسک لبخند فارابی در کنار قابل معامله بودن این صندوق، سبب شده لبخند یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری برای معامله‌گران حرفه‌ای باشد. این گروه از سرمایه‌گذاران اگرچه همواره بخشی از منابع مالی خود را صرف سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی ازجمله سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی می‌کنند، اما لازم است با تخصیص بخشی از منابع مالی دیگر خود به دارایی‌های بدون ریسک مانند صندوق‌های درآمد ثابت، اصل حفظ تنوع را رعایت کنند. 

صندوق لبخند فارابی ازآنجایی‌که یک صندوق درآمد ثابت معتبر و با مدیریت حرفه‌ای است و البته با در نظر گرفتن نحوه خریدوفروش واحدهای آن (قابل معامله بودن) بهترین گزینه برای مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری معامله‌گران حرفه‌ای به شمار می‌رود.

نحوه سرمایه‌گذاری در لبخند فارابی

برای سرمایه‌گذاری در این صندوق کافی است نماد «لبخند» را در سامانه معاملات آنلاین کارگزاری‌ها جستجو کنید. لازم به‌ذکر است برای سرمایه‌گذاری در این صندوق نیازی نیست حتماً مشتری کارگزاری فارابی باشید و می‌توانید از طریق تمام کارگزاری‌ها در لبخند فارابی سرمایه‌گذاری کنید. اگرچه در نظر داشته باشید کارمزد کارگزار هنگامی‌که از فارابیکسو لبخند می‌خرید، صفر می‌شود؛ بنابراین می‌توانید از فارابیکسو لبخند را بدون کارمزد خریداری کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]