جزئیات تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی ۲ شهر برای همسان سازی حقوق
جزئیات تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی ۲ شهر برای همسان سازی حقوق

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی موجب تجمع اعتراضی این قشر شد.

به گزارش نبض بازار، مستمری بگیران دو شهر کشور در اعتراض به زمزمه های حذف کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان تجمع اعتراضی برپا کردند.

تعدادی از بازنشستگان شوش و هفت تپه با حضور مقابل فرمانداری و دفتر نماینده این شهر خواستار توجه به مشکلات خود شدند.

فریدون نیکوفرد (یک بازنشسته کارگری در شوش)، مهم‌ترین خواسته‌ی بازنشستگان را دیده شدن موضوع همسان‌سازی بازنشستگان در برنامه توسعه هفتم دانست و گفت: متاسفانه دولت در برنامه هفتم درخصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برنامه مشخصی ارائه نکرده است این در حالیست که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که در برنامه ششم وجود داشت.

وی، یکی دیگر از خواسته‌های این بازنشستگان، موضوع عقب‌ ماندگی افزایش دستمزد و جبران عقب ماندگی مزد از سبد معیشت است که شورای عالی کار باید در این خصوص تشکیل جلسه دهد.

این بازنشسته گفت: این موضوع درخواست مصرانه‌ی گروه‌های کارگری و بازنشستگان است و دولت باید در قبال مشکلاتی که در مسیر معیشت خانواده کارگری و بازنشستگان ایجاد شده، مسئولیت‌پذیر بوده و راهکار ارائه کند.

وی، نامشخص بودن نتیجه تحقیق تفحص از سازمان تامین اجتماعی را از دیگر مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: تعدادی از بازنشستگان امروز از مقابل ساختمان فرمانداری به ساختمان دفتر نماینده مردم شوش رفتند تا پیگیر موضوع عدم قرائت تحقیق تفحص سازمان تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس باشند.

این بازنشسته در ادامه به بهبود خدمات رفاهی و تامین درمان رایگان تاکید کرد و گفت: شهرستان شوش فاقد بیمارستان ملکی تامین اجتماعی است و تنها درمانگاه آن با حداقل امکانات در مانی جوابگوی بیمه شدگان شهرستان نیست.

منبع:ایلنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]