جزییات جدید از زمان واریز معوقات ۲ ساله فرهنگیان بازنشسته
جزییات جدید از زمان واریز معوقات ۲ ساله فرهنگیان بازنشسته

جزییات جدید از زمان واریز معوقات ۲ ساله فرهنگیان بازنشسته اعلام شد.

به گزارش نبض بازار، بازنشستگان فرهنگی توقع دارند با تامین اعتبار، در همین یکی دو هفته معوقات‌شان واریز شود.

خبر جدیدی درباره زمان واریز مطالبان معلمان بازنشسته بر اساس احکام رتبه بندی معلمان منتشر شد. بعد از صدور احکام رتبه بندی معلمان، با واریز ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت حق و حقوق بازنشستگان فرهنگی، خبر جدیدی درباره زمان واریز مطالبان معلمان بازنشسته منتشر شد. شماری از معلمان بازنشسته می‌گویند: بعد از نزدیک دو سال هنوز پاداش پایان خدمت ما واریز نشده است. چند بازنشسته فرهنگی در تماس با ایلنا، از عدم واریز پاداش پایان خدمت خود انتقاد کردند؛ این بازنشستگان که نگران کاهش قدرت خرید پاداش پایان خدمت خود هستند، نزدیک دو سال است که منتظرند تا معوقات مزدی‌شان پرداخت شود.

حالا این سوال مطرح است که آیا معوقات این بازنشستگان قبل از پایان مهر پرداخت می‌شود؟

در روز‌های اخیر، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: ۳۵ هزار میلیارد تومان برای مطالبات گندمکاران و ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز برای پرداخت حق و حقوق بازنشستگان تامین شده و دولت قرار است تا آخر مهرماه این مبالغ را واریز کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: براساس توافق مجلس و دولت مقرر شد تا در انتهای اجرای برنامه هفتم بازنشستگانی که ذیل دولت تعریف می شوند به میزان ۸۰ تا ۹۰ درصد کارکنان دولت حقوق دریافت کنند.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره تعامل دولت و مجلس برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: دولت و مجلس درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان تقریبا به یک جمع بندی رسیدند و بر همین مبنا محل تامین منابع آن را هم مشخص کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم مسئله متناسب سازی حقوق در طول اجرای برنامه هفتم توسعه از سوی دولت اجرایی شود، افزود: ما یک ظرفیت قانونی در بودجه سنواتی داریم که بر اساس آن میزان افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان را تعیین می کند. طی توافقاتی که با دولت صورت گرفت، مقرر شد تا از همین ظرفیت قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری استفاده کنیم.

زنگنه خاطرنشان کرد: البته تصمیم بر این شد تا این متناسب سازی به گونه ای عملیاتی شود که در انتهای اجرای برنامه هفتم بازنشستگانی که ذیل دولت تعریف می شوند به میزان ۸۰ تا ۹۰ درصد کارکنان دولت حقوق دریافت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه عنوان کرد: البته این مسئله به دستگاهی که افراد در آنجا شاغل بودند نیز بستگی دارد. به طور مثال در برخی دستگاه ها اختلاف حقوق بین شاغلان و بازنشستگان ۳ الی ۴ میلیون تومان است در حالی که در برخی دیگر از دستگاه ها این اختلاف به ۱۰ میلیون تومان و حتی بیشتر هم می رسد. بنابراین معیار متناسب سازی در دستگاه های زیرمجموعه دولت یکسان نخواهد بود. /تسنیم

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت:بررسی اولیه تمام اعتراضات صورت گرفته و به اتمام رسیده و رتبه‌بندی انجام شده‌ است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش پیش‌بینی کرد که نتایج آزمون دبیری تا آخر مهرماه اعلام می‌شود.

علی خالقی در ویژه برنامه گفتگو که از شبکه شاد به صورت زنده پخش شد اظهار کرد: پیش بینی شده است نتایج آزمون دبیری تا آخر مهر اعلام شود. امیدواریم زودتر اعلام شود اما به دلیل سبک ارزیابی که امسال وجود داشت و تغییر سیستم برنامه‌ریزی امیدواریم تا پایان ماه جاری اعلام شود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در چند سالی که آزمون استخدامی ماده ۲۸ برگزار می‌شد، امسال رایزنی کردیم تا تکمیل ظرفیت هم برای این آزمون‌ها صورت گیرد، توضیح داد: سازمان استخدامی هم با ما همکاری کردند. دفترچه تکمیل ظرفیت آموزگاری را تحویل دادیم و با سازمان اداری و استخدامی نشستی داشتیم و تحویل سازمان سنجش شده و دیروز نیز اعلام شد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه رتبه بندی و احکام جدید چه زمانی اعلام می‌شود، تصریح کرد: بررسی اولیه تمام اعتراضات صورت گرفته و به اتمام رسیده و رتبه‌بندی انجام شده‌ است. رتبه‌های یک و ۲ را باید هیات ممیزه در استانها رسیدگی می‌کردند که ابلاغ شد. ماه قبل پس از رسیدگی به اعتراضات، ۵۹ هزار حکم جدید در رتبه‌بندی صادر و در کارتابلهای اداری استانها قرار داده شد و حتی معوقه ۶ ماهه هم واریز شد.

خالقی در مورد صدور احکام بازنشسته‌ها، تصریح کرد: احکام تعداد زیادی از بازنشسته‌ها صادر شده است. اینها را در اولویت قرار داده بودیم و بقیه هم در حال بررسی هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر دیگر جهان هوشمند شده است و سیستم‌ها کارهای اصلی را انجام می‌دهند. فردی از برخی استان‌ها به تهران آمده و پیگیر کار است که اصلا لزومی ندارد. کارها از طریق سامانه انجام می‌شود و شرمندگی این امر فقط برای ما می‌ماند لذا اگر موردی بود از طریق استانها پیگیر باشند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درپایان سخنان خود تصریح کرد: جلسات ستاد مرکزی رتبه‌بندی هفتگی برگزار می‌شود و فعالیت کارگروه‌ها را رصد می‌کنیم.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]