اولین قرص ضد افسردگی در جهان تاییدیه گرفت
اولین قرص ضد افسردگی در جهان تاییدیه گرفت

سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که داروی ضد افسردگی که زورانولون نام دارد، اولین داروی خوراکی است که برای درمان افسردگی پس از زایمان در بزرگسالان در نظر گرفته شده است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد که داروی ضد افسردگی که زورانولون نام دارد، اولین داروی خوراکی است که برای درمان افسردگی پس از زایمان در بزرگسالان در نظر گرفته شده است.

تاکنون، درمان این بیماری تنها به صورت تزریق داخل وریدی در برخی از مراکز مراقبت بهداشتی در دسترس بود. از هر ۸ زن حدود۱  نفر علائم این افسردگی را تجربه می کند و از بین کسانی که علائم را گزارش می کنند، ۷۵ درصد درمان نمی شوند.

این قرص که به طور خاص برای افسردگی پس از زایمان طراحی شده است، سریعتر از سایر داروهای ضد افسردگی عمل می کند و فقط در یک دوره کوتاه ۲ هفته ای مصرف می شود.

آسیما احمد، مدیر ارشد پزشکی در یک شرکت مراقبت های بهداشتی کالیفرنیا  گفت که آزمایشات این قرص نشان داد که عوارض جانبی آن نسبت به سایر داروهای ضدافسردگی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند، کمتر است. داروهای ضدافسردگی قبلی می تواند منجر به از دست دادن ناگهانی هوشیاری، افزایش وزن یا اختلال عملکرد جنسی شود.

افسردگی پس از زایمان یک وضعیت جدی و بالقوه تهدید کننده زندگی است که در آن زنان غمگینی، گناه، بی ارزشی را تجربه می کنند، حتی در موارد شدید، افکار آسیب رساندن به خود یا فرزندشان هم سراغ آن ها می آید. دسترسی به داروی خوراکی برای بسیاری از این زنان گزینه مفیدی خواهد بود.

این قرص با نام تجاری Zurzuvae به بازار عرضه خواهد شد و توسط شرکت Sage Therapeutics مستقر در ماساچوست ساخته شده است.

 تنها داروی تایید شده دیگر برای افسردگی پس از زایمان، برکسانولون است که در سال ۲۰۱۹ توسط سازمان غذا و دارو تایید شد اما نیاز به تزریق داخل وریدی ۶۰ ساعته در بیمارستان دارد و هزینه آن بالا است.

هنوز قیمتی برای این قرص خوراکی جدید اعلام نشده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]