قیمت خامه صبحانه در مهر ماه | کودکان نباید خامه بخورند؟
قیمت خامه صبحانه در مهر ماه | کودکان نباید خامه بخورند؟

خامه یکی از خوراکی های محبوب در وعده صبحانه است. اغلب خانواده ها مخصوصا برای آخر هفته ها خرید خامه را در وعده صبحانه خود قرار می دهند. در این گزارش به بررسی قیمت انواع خامه با طعم های مختلف می پردازیم.

یکی از محبوب ترین فراورده های لبنی مخصوصا برای وعده صبحانه خامه است. خامه بافت نرم و لطیفی دارد و اغلب مورد پسند افراد قرار می گیرد. اما در کنار محبوبیت زیادی که خامه سفید معمولی دارد، تولیدکنندگان از تنوع این محصول هم بهره برده اند و خامه های طعم دار را در انواع و اقسام روانه بازار کرده اند.

خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در این گزارش به بررسی قیمت انواع خامه صبحانه در تاریخ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ می پردازد.

قیمت انواع خامه صبحانه در امروز ۱۱ مهر ۱۴۰۳

نوع خامه قیمت (تومان)
خامه ساده ۲۰۰ میلی لیتری پگاه ۳۳۰۰۰
خامه ساده ۱۰۰ میلی لیتری پاک ۱۶۰۰۰
خامه شکلاتی ۱۰۰ گرمی می ماس ۱۷۰۰۰
خامه عسلی ۱۰۰ گرمی پگاه ۱۶۰۰۰
خامه خرما ۱۰۰ گرمی پگاه ۲۸۰۰۰
خامه آلبالویی ۱۰۰ گرمی کاله  ۲۹۰۰۰
خامه سنتی ۱۴۰ گرمی ۳۵۰۰۰

مزایا و معایب مصرف خامه در وعده صبحانه

ترکیبات غذایی موجود در خامه مشابه با شیر هستند. با افزایش درجه جداسازی در خامه، میزان ویتامین‌های محلول در آب کاهش می‌یابد، در حالی که ویتامین‌های محلول در چربی افزایش می‌یابند. به عنوان مثال، غلظت ویتامین A در خامه با ۱۰ درصد چربی، ۲ تا ۳ برابر بیشتر از شیر کامل است و در خامه با ۴۰ درصد چربی، این مقدار به ۸ تا ۱۲ برابر افزایش می‌یابد. همچنین، کاهش ویتامین C و اسید فولیک در خامه قابل توجه است. در فرآیند استریلیزاسیون نیز، از دست دادن ویتامین B۱۲ به طور قابل توجهی رخ می‌دهد.

میزان کالری خامه غلیظ در هر ۱۰۰ گرم برابر با  ۳۴۵ کالری  است. خامه به دلیل داشتن کالری بالا، برای افرادی که می‌خواهند وزن خود را کنترل کنند، توصیه نمی‌شود. بهتر است مصرف آن محدود شود یا به طور کلی از رژیم غذایی حذف گردد. افرادی که دارای چربی خون بالا هستند، باید این ماده را از برنامه غذایی خود کنار بگذارند و مانند سایر چربی‌ها به مصرف آن بپردازند. افراد سالم و با وزن طبیعی نیز برای جلوگیری از افزایش وزن بهتر است از گروه چربی‌ها و خامه به میزان کمتر و با احتیاط بیشتری استفاده کنند.

مصرف خامه برای کودکان، به ویژه آنهایی که زیر سه سال هستند و نیاز به انرژی بیشتری دارند، مناسب است. همچنین برای کودکان بزرگ‌تر و پیش‌دبستانی‌ها نیز مصرف خامه مفید است، اما بهتر است که بخش عمده‌ای از صبحانه را تشکیل ندهد.



کدخبر:
۳۳۶۶۱۶

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]