عینک Orion ، پاسخ دندان‌شکن زاکربرگ به اپل و مایکروسافت
عینک Orion ، پاسخ دندان‌شکن زاکربرگ به اپل و مایکروسافت

متا می‌گوید Orion اولین عینک هوشمند آن‌هاست که به‌طور حقیقی تجربه واقعیت افزوده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، متا امشب در کنفرانس Connect 2024 در کنار هدست کوئست ۳S و مدل هوش مصنوعی Llama 3.2 از یک عینک واقعیت افزوده جدید به‌نام Orion نیز رونمایی کرد. این شرکت ادعا می‌کند که این دستگاه اولین عینک AR واقعی آن‌هاست که قابلیت‌های پیشرفته‌ای دارد اما هنوز در حالت پروتوتایپ یا نمونه اولیه است.

به نقل از دیجیاتو،‌ متا اولین‌بار پنج سال پیش اعلام کرد که توسعه عینک‌های هوشمند هولوگرافیک را آغاز کرده، اما این شرکت در واقع از یک دهه پیش مشغول کار روی این محصول بوده است. عینک Orion را نسبت به سایر محصولات AR مثل Magic Leap یا مایکروسافت هولولنز خیلی راحت‌تر می‌توان استفاده کرد. متا باور دارد که Orion پیشرفته‌ترین عینک واقعیت افزوده‌ای است که تاکنون ساخته شده.

مشخصات عینک هوشمند AR متا Orion

عینک هوشمند جدید متا Orion شما را از بقیه جهان جدا نمی‌کند. سایر افراد نیز می‌توانند چهره شما را به‌صورت کامل ببینند و با چشمانتان ارتباط برقرار کنند. متا می‌گوید Orion سبک است و در محیط‌های داخلی و بیرونی قابل استفاده خواهد بود. کنترل این دستگاه از طریق ردیابی حرکات دست در مقابل عینک، یا با استفاده از تشخیص ژست انگشتان دست به‌واسطه یک مچ‌بند انجام می‌شود.

این شرکت مدعی است که عینک Orion اجازه می‌دهد تجربیاتی داشته باشد که فراتر از قیدوبندهای نمایشگر یک گوشی هوشمند است، چراکه این دستگاه می‌تواند عناصر هولوگرافیک را روی محیط جهان واقعی قرار دهد. به‌علاوه، این دستگاه با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات جذابی را درباره جهان پیرامون‌تان در اختیار شما قرار دهد.

متا می‌گوید یکی از چالش‌های تولید Orion قراردادن مجموعه‌ای از پیشرفته‌ترین قطعات در کوچک‌ترین فضا بوده است. این شرکت مدعی است که آن‌ها قطعات این عینک را در مقیاسی به‌اندازه کسر یک میلی‌متر کوچک کرده‌اند. Orion بزرگ‌ترین میدان دید را در کوچک‌ترین فرم فکتور قرار داده و می‌تواند کاربردهای گوناگونی داشته باشد؛ از مولتی‌تسکینگ با پنجره‌های گوناگون گرفته تا تماشای محتوا و مشاهده هولوگرام آدم‌ها در اندازه واقعی.

البته احتمالاً چند سالی طول خواهد کشید تا بتوانید عینک Orion را تهیه کنید. البته متا تأکید می‌کند که این دستگاه یک محصول تحقیقاتی نیست و می‌تواند واقعاً نمایانگر محصول مصرفی نهایی باشد. اما درحال‌حاضر تنها کارمندان متا و گروه منتخبی از مخاطبان قادر به آزمایش این عینک هوشمند خواهند بود. این فرایند از آن جهت انجام می‌گیرد که متا داده‌های کافی برای بهبود نمونه اولیه و حرکت به سمت نسخه مصرفی چنین سبکی از عینک‌های واقعیت افزوده را پیدا کند.

عینک Orion ، پاسخ دندان‌شکن زاکربرگ به اپل و مایکروسافت

۵۸۵۸

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]