عدم فروش بلیط در ترمینال های فرودگاهی در ایام اربعین
عدم فروش بلیط در ترمینال های فرودگاهی در ایام اربعین

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بر اطلاع رسانی عدم فروش بلیط در ترمینال‌های فرودگاهی به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و تکریم زائران اربعینی تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضا نخجوانی سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بر اطلاع رسانی عدم فروش بلیط در ترمینال های فرودگاهی به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و تکریم زائران اربعینی تاکید کرد.

نخجوانی در جلسه ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها اظهار کرد: زائر اربعین و خانه خدا در هدف اشتراک داشته و هر دو به دنبال زیارت هستند اما در ماهیت باید دانست که زائران اربعین حسینی با حجاج و سایر مسافران مقاصد مختلف تفاوت دارند.

وی با بیان اینکه فرودگاه ها نمایندگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در پذیرایی از زائران اربعین هستند، گفت: در ایام منتهی به اربعین با نگاهی ویژه به زائران، تمام تلاش ها باید دوبرابر شود.

سرپرست شرکت فرودگاه ها ضمن تعیین سیاست ویژه اربعین در فرودگاه های عامل در سراسر کشور گفت: فعالیت ها در دو بخش خارج از ترمینال که شامل برپایی موکب های ویژه ایام اربعین با استفاده از ظرفیت های مردمی با پشتیبانی شرکت فرودگاه ها است و همچنین فعالیت های درون ترمینالی که شامل اقدامات فرهنگی و راهنمایی زائران است.

نخجوانی با بیان اینکه تا قبل از آغاز عملیات اربعین باید تمامی جلسات توجیهی توسط اعضای ستاد اربعین برگزار شود، تاکید کرد: از بسیج تا تمامی معاونت های مربوطه، دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و اداره کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما که عضو ستاد اربعین هستند باید با تمام توان در خدمت زائران حسینی(ع) باشند.

وی گفت: باتوجه به خستگی زائران در عملیات بازگشت اربعین، باید تدبیر ویژه ای جهت سرویس دهی به آن ها و نیز کنترل فضای ترمینال ها اتخاذ شود.

سرپرست شرکت فرودگاه ها در پایان خاطرنشان کرد: در طول عملیات اربعین، ضمن تعامل با صداوسیما و مراجع خبری رسمی باید به صورت مکرر عدم بلیت فروشی در ترمینال ها به اطلاع مردم رسانده شود تا شاهد ازدحام جمعیت در ترمینال ها نباشیم.

محمد حبیب اللهی مسئول ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها در این نشست، ضمن اشاره به برگزاری موفقیت آمیز عملیات حج تمتع ۱۴۰۲، بر برگزاری هرچه باشکوه تر عملیات اربعین با فراهم کردن زیرساخت مناسب در فرودگاه های عامل این رویداد عظیم تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مسعود نیکبخت معاون عملیات هوانوردی، فرشید گلیج معاون عملیات فرودگاهی، امیرحسین تابع جماعت معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی، علی اصغر باریکانی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، حمید حاجی بیگی مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، رضا کارگر سرپرست روابط عمومی، احمدرضا درویش فرمانده بسیج و صادقی معاون پرسنلی حراست شرکت فرودگاه ها در جلسه ستاد اربعین حضور داشته و هریک نظرات کارشناسی خود را جهت موضوعات مربوط به عملیات اربعین عنوان کردند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]