جذب ۸هزار نیروی بومی در پالایشگاه نفت بندرعباس
جذب ۸هزار نیروی بومی در پالایشگاه نفت بندرعباس

تفاهم‌نامه سه‌جانبه جذب ۸هزار نیروی بومی در بستر سامانه جستجوی شغل میان استانداری هرمزگان، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزای تسنیم، مطابق آمار ارائه شده بیکاری در بهار ۱۴۰۲ میزان نرخ بیکاری در استان هرمزگان دربهار۱۴۰۱ حدود ۱۵٫۳ درصد بوده است که این نرخ در بهار ۱۴۰۲به ۱۲٫۱درصد رسیده است.

نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ساله و بیشتر هرمزگان در بهار سال گذشته ۱۵و سه دهم درصد بود که این نرخ در بهار سال جاری به ۱۲و یک دهم درصد رسید.

نرخ مشارکت اقتصادی هرمزگان در بهار سال جاری ۴۱و چهار دهم و در بهار سال گذشته ۴۲و هشت دهم درصد بوده است.

بدین ترتیب بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، استان هرمزگان پس از استان‌های کرمانشاه و یزد در رتبه سوم کاهش نرخ بیکاری قرار گرفته است.

در راستای کاهش نرخ بیکاری تفاهم نامه ای سه جانبه برای جذب ۸هزار نیروی بودی در پالایشگاه نفت بندعباس صورت گرفته است. 

«مهدی دوستی» استاندار هرمزگان در این آیین با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲٫۳ میلیارد یورویی در طرح ارتقای محصولات سنگین شرکت پالایش نفت بندرعباس، عنوان‌ کرد: پالایشگاه نفت بندرعباس از ابتدا در کنار مردم بوده و در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی کمک‌های دقیقی را به مردم استان کرده است اما کمکی که در حوزه اشتغال انجام می‌دهد، مساعدت در رفع درد اصلی استان یعنی بیکاری است که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در سال گذشته ۵۰هزار و ۷۰۰شغل در این استان ایجاد شد و تا حدودی در رفع بیکاری هرمزگان اثرگذار بوده است ولی طبیعی است که اشتغال ایجاد شده منجر به تحقق کامل اهداف اصلی نشده است‌.

دوستی گفت: برای نظارت بیشتر بر به‌کارگیری نیروهای بومی دو مسیر جذب نیرو را تعریف کرده‌ایم و در راهبرد اول نیروهای استخدام دائم صنایع از طریق برگزاری آزمون جذب می‌شوند. پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس این آزمون را برگزار کرده و شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز در دو مرحله در شهریورماه و مهرماه سال‌جاری آزمون استخدامی خود را برگزار خواهد کرد.

وی با بیان این‌که نقشه توسعه نیروی انسانی استان باید منطبق بر نقشه توسعه صنعتی استان باشد، گفت: در ابرپروژه ارتقای محصولات سنگین پالایش نفت بندرعباس حدود ۸هزار نیرو از طریق سامانه جستجوی شغل (shoghl.mcls.gov.ir) جذب خواهد شد و در صورتی که تقاضای بازار کار استان رفع شود بعد از یک‌ماه امکان جذب نیرو از سایر نقاط کشور در بستر این سامانه ایجاد خواهد شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به تلاش‌ها برای تخصیص سهمیه جذب نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان، گفت: از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز استخدام ۲هزار و ۲۰۰نفر را برای شبکه بهداشت و درمان استان اخذ کرده‌ایم که شامل ۱۰درصد کل ظرفیت جذب وزارت بهداشت است.

«مجتبی معین‌وزیری» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان نیز در آیین امضای این تفاهم‌نامه سه‌جانبه گفت: در راستای بسط عدالت در حوزه‌ اشتغال، سامانه جستجوی شغل در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شد و کارفرمایان می‌توانند با استفاده از این سامانه نیروهای بومی مدنظر خود را جذب کنند.

وی شرکت پالایش نفت بندرعباس را شرکتی پیشرو در جذب نیروهای بومی دانست و گفت: در این مرحله ۸هزار نیروی انسانی متخصص و غیرمتخصص در قالب نیروهای پیمانکاری جذب پالایشگاه نفت بندرعباس می‌شوند.

معین‌وزیری اضافه کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اقدامات استاندار هرمزگان در راستای ایجاد اشتغال نهایت قدردانی را به‌عمل آورده است.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]